Αποστολέας Θέμα: Παζάρια με τα ανύπαρκτα «επαγγελματικά δικαιώματα»  (Αναγνώστηκε 1654 φορές)

Αποσυνδεδεμένος RASTA

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.384
    • Προφίλ
Η κυβέρνηση σχεδιάζει τη νέα εκπαιδευτική αγορά της Διά Βίου Μάθησης και, παράλληλα, μοιράζει υποσχέσεις για τα ανύπαρκτα «επαγγελματικά δικαιώματα»

Οι αυταπάτες για τα λεγόμενα επαγγελματικά δικαιώματα «φούντωσαν» την προηγούμενη εβδομάδα. Τάζουν «επαγγελματικά» δικαιώματα στους αποφοίτους των κολεγίων, τάζουν και στους αποφοίτους των ΤΕΙ. Δημιουργείται ένα κλίμα ευφορίας για την ενσωμάτωση της οδηγίας 36/05, με Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ), και οι απόφοιτοι των κολεγίων ελπίζουν στη «δικαίωσή» τους. Το ίδιο κλίμα ευφορίας καλλιεργείται για τους σπουδαστές και τους αποφοίτους των ΤΕΙ, οι οποίοι περιμένουν να κατοχυρωθούν νομικά τα «επαγγελματικά» τους «δικαιώματα».

Πριν δούμε τι θα προωθήσει η κυβέρνηση, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, χρήσιμο είναι να ξεκαθαρίσουμε τι είναι αυτά τα... περιβόητα «επαγγελματικά δικαιώματα»; Υπάρχουν στην πράξη; Κατοχυρώνεται επαγγελματικά ο νέος με το - οποιοδήποτε - πτυχίο έχει στην κατοχή του; Η πραγματικότητα λέει όχι. Αυτό ζει η πλειοψηφία των νέων (είτε έχει τελειώσει πανεπιστήμιο, είτε ΤΕΙ, είτε ΙΕΚ, είτε κολέγιο) που τρέχει από τη μια επιχείρηση στην άλλη, ελπίζοντας στην πρόσληψη. Οι επιχειρήσεις κρίνουν και προσπαθούν, όσο πιο φθηνά και με λιγότερα δικαιώματα γίνεται, να προσλάβουν τον εργαζόμενο που «τους κάνει». Στην ουσία το πτυχίο, εδώ και χρόνια, έχει από ελάχιστη έως καμία σύνδεση με εργασιακά δικαιώματα στην «ελεύθερη αγορά».

Τα αποτελέσματα της ενσωμάτωσης της οδηγίας 36/05
Αυτή η κατάσταση πρόκειται ν' αλλάξει; Ας δούμε τι σχεδιάζει η κυβέρνηση και ποιοι ωφελούνται. Πρώτη, δεδομένη πρόθεσή της είναι η ενσωμάτωση της οδηγίας 36/05, με ΠΔ που βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Με την ενσωμάτωση της οδηγίας, τα κολέγια θα μπορούν να φιγουράρουν ως ιδιωτικά πανεπιστήμια. Σύμφωνα με την οδηγία τα κολέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, δηλαδή οι επιχειρήσεις που με το σύστημα δικαιόχρησης (franchising) έχουν εμπορική συμφωνία με ιδιωτικά ή δημόσια ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, αναγνωρίζονται. Συγκεκριμένα στο άρθρο 50 (παράγραφος 3) σημειώνεται ότι το κράτος υποδοχής δεν ελέγχει, απλά επαληθεύει την πιστοποίηση που έχει το κολέγιο από το ίδρυμα του εξωτερικού. Αρμόδιο για τον «έλεγχο» είναι το ίδρυμα του εξωτερικού, δηλαδή, το ίδρυμα με το οποίο το κολέγιο έχει συνάψει εμπορική συμφωνία.

Ποιος κερδίζει απ' αυτό; Προφανώς, ο επιχειρηματίας κολεγιάρχης που τρίβει τα χέρια του και ετοιμάζει νέες επενδύσεις. Μπορεί, πλέον, να παρουσιάζει την επιχείρησή του ως πανεπιστήμιο και να δελεάζει ακόμα περισσότερους νέους πελάτες. Για τους απόφοιτους των κολεγίων δεν αλλάζει απολύτως τίποτα. Το ίδιο τρέξιμο θα έχουν για να βρουν δουλειά. Πάλι κριτής θα είναι η επιχείρηση. Το μόνο που, ίσως, «κερδίσουν», είναι η δυνατότητα να δίνουν εξετάσεις στο ΑΣΕΠ. Δικαίωμα να δίνουν εξετάσεις. Οι χιλιάδες για μια θέση! Δικαίωμα στις φρούδες ελπίδες δηλαδή, κι όχι δικαίωμα στη δουλειά.

Κι ενώ το παζάρι των ελπίδων προχωρά, το υπουργείο Παιδείας κοροϊδεύει, υποστηρίζοντας ότι δεν αναγνωρίζονται στα κολέγια ακαδημαϊκά δικαιώματα, δηλαδή η δυνατότητα συνέχισης των σπουδών σε δημόσιο πανεπιστήμιο. Το επιχείρημα είναι παλιό (δεκαετίας και βάλε) και το «πρόβλημα» προκύπτει από τις αντιφάσεις, ανάμεσα στο άρθρο 16 του Συντάγματος (που δεν επιτρέπει τη λειτουργία ιδιωτικής ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας) και στις ευρωπαϊκές οδηγίες. Με αυτό το τρικ είχε ενσωματώσει μια παλιότερη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ την προηγούμενη οδηγία (89/48) και στη συνέχεια ακολουθούσαν οι δικαστικές αποφάσεις της ΕΕ για πλημμελή εφαρμογή της.

Η κοροϊδία στους αποφοίτους των ΤΕΙ
Την ίδια ώρα που συμβαίνουν τα παραπάνω οι «εκπρόσωποι» των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ «τσακώνονται» για την «ανταγωνιστικότητα» και το «κύρος» των ιδρυμάτων. Οι πρόεδροι των ΤΕΙ, μάλιστα, έχουν μιλήσει για κλείσιμο των σχολών στο εαρινό εξάμηνο, αν δεν εκδοθούν τα εκκρεμούντα Προεδρικά Διατάγματα (ΠΔ), για συγκεκριμένους κλάδους. Πρόκειται για τον πλήρη αποπροσανατολισμό και ακραίο συντεχνιασμό, μακριά από τη ζωή των σπουδαστών.

Τα ΤΕΙ δημιουργήθηκαν, ώστε να έχει φθηνό εργατικό δυναμικό το κεφάλαιο. Παρά τις «ανωτατοποιήσεις», πολλά απ' αυτά, δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο και φτιάχτηκαν την περίοδο που το ΠΑΣΟΚ εφάρμοζε την πολιτική «κάθε πόλη και ΤΕΙ», σπέρνοντας, πάλι, αυταπάτες. Το 60% των σπουδαστών δουλεύει, παράλληλα, με τις σπουδές τους και οι μισοί δεν τις ολοκληρώνουν. Οταν - και αν - τις ολοκληρώσουν προσπαθούν να βρουν δουλειά στην «ελεύθερη αγορά». Κριτές και γι' αυτούς είναι επιχειρήσεις. Με ΠΔ - που εκκρεμούν εδώ και πάνω από μια δεκαετία - δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι ουσιαστικά, καθώς τα λεγόμενα «επαγγελματικά δικαιώματα» δεν είναι δικαιώματα, αλλά περιγραφές «προσόντων» και «δυνατότητας πρόσβασης» στο επάγγελμα.

Το μέλλον που μας ετοιμάζουν
Οι σπουδαστές δεν έχουν κανένα λόγο να μπουν, ούτε στη συζήτηση για τα ΠΔ και, φυσικά, ούτε στην ψευτοκόντρα των «εκπροσώπων» των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Πρυτάνεις και πρόεδροι ΤΕΙ τα βρήκαν μια χαρά στη σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Παιδείας, την περασμένη εβδομάδα, στα κρίσιμα ζητήματα. Κρίσιμα ζητήματα για το κεφάλαιο, την ΕΕ και την κυβέρνηση είναι αυτά που αφορούν μια... εκπαιδευτική αγορά, όπου ο νέος, ο εργαζόμενος, ο άνεργος θα τρέχει να μαζεύει πιστωτικές μονάδες από παντού. Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με ανακοίνωση του υφυπουργού Γ. Πανάρετου, πρόεδροι των ΤΕΙ και πρυτάνεις είχαν «σύγκλιση απόψεων» ως προς το ότι «οι πτυχιούχοι ανάλογα με τα προσόντα τους, πτυχία, μεταπτυχιακά, θα πρέπει να εντάσσονται σε επίπεδα στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Προδιαγραφών».

Αυτό σημαίνει πως συμφώνησαν στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, που έχει εξαγγείλει το υπουργείο, στο προσχέδιο νόμου για τη Διά Βίου Μάθηση. Τελικός στόχος της κυβέρνησης, μέσω του Εθνικού Πλαισίου Μάθησης, είναι το «σπάσιμο» της μόρφωσης σε δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις, οι οποίες θα «παρέχονται» από κάθε είδους εκπαιδευτική δομή (δημόσια ή ιδιωτική). Δεν προκαλεί εντύπωση αυτή η «σύγκλιση», αφού πρυτάνεις και πρόεδροι ΤΕΙ δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα με την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των δημόσιων ιδρυμάτων, που ήδη ισχύει. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι «απλά» ένα βήμα παραπέρα για την άλωση των πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και γενικότερα της Παιδείας από το κεφάλαιο.

Αυτό το «απλά», όμως, δεν ισχύει ούτε για τους σπουδαστές των πανεπιστημίων, ούτε των ΤΕΙ, ούτε των κολεγίων, ούτε των ΙΕΚ. Δεν είναι «απλά» για τους εργαζόμενους και τους ανέργους. Αυτοί θα ζουν, καθημερινά, και για όλη τους τη ζωή, στην κατάρτιση και την επανακατάρτιση, για να βρουν δουλειά και για μη χάσουν τη δουλειά που βρήκαν.

Υπάρχει διέξοδος
Ολα τα παραπάνω δεν τα είπαμε για να περιγράψουμε μια μαύρη πραγματικότητα. Τη ζωή τους την ξέρουν καλά οι νέοι. Αυτό που προσπαθήσαμε να υπογραμμίσουμε είναι ότι τα όνειρα για «επαγγελματικά δικαιώματα» δεν είναι μόνο χωρίς αντίκρισμα. Είναι το όχημα αποπροσανατολισμού για να περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές που είναι στα σκαριά. Η αντίσταση όλων των νέων στις αναδιαρθρώσεις που έρχονται, είτε σπουδάζουν σε πανεπιστήμια, είτε σε ΤΕΙ, είτε σε κολέγια είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία. Προκύπτει, ως μοναδική λύση, από τις ίδιες τις συνθήκες. Αυτό που θέλει η κυβέρνηση είναι να βάλει σε διαμάχη, τους αποφοίτους των πανεπιστημίων με τους αποφοίτους των ΤΕΙ, τους αποφοίτους των ΤΕΙ με αυτούς των κολεγίων κ.ο.κ, ώστε να μην εντοπίζεται ο πραγματικός ένοχος. Πραγματικός ένοχος η πολιτική που εφαρμόζεται και εγκλωβίζει τους νέους σε διαχειριστικές λύσεις, κρατώντας τους ομήρους.

Ποιον εξυπηρετεί σήμερα η επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση; Ποιος δε θέλει, σήμερα, την ύπαρξη μιας Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης με ενιαίο σκοπό την επιστημονική ειδίκευση; Ποιος δε θέλει τη δημιουργία Δημόσιων και Δωρεάν Επαγγελματικών Σχολών, με στόχο την υψηλού επιπέδου επαγγελματική ειδίκευση; Η απάντηση είναι μια και μοναδική: Το κεφάλαιο. Αυτό σχεδιάζει, σήμερα, την εκπαίδευση, για να φτιάξει τους εργαζόμενους που το εξυπηρετούν για να αυξήσει, κι άλλο, τα κέρδη του.

Κι αν ρωτήσει κάποιος τι θα γίνουν τα ΤΕΙ, η απάντηση υπάρχει: Τα ΤΕΙ και τα επιμέρους τμήματά τους μπορούν να ενταχθούν, είτε στην Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, είτε να είναι Δημόσιες Δωρεάν Επαγγελματικές Σχολές, με κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες και τις ανάγκες ανάπτυξης της επιστήμης. Με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν άμεσα και οι «επικαλύψεις» μεταξύ αποφοίτων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.


Γεράσιμος ΧΟΛΕΒΑΣ
http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=24/1/2010&id=11663&pageNo=14&direction=1
" Ανυποχώρητος: σημαίνει να είναι το κεφάλι σου μέσα στο στόμα του λύκου κι εσύ να του λες άντε γαμήσου... "

Fidel Castro

Αποσυνδεδεμένος ΛΑΜΙΑ FANS

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.911
  • ΠΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΑΜΙΑ!
    • Προφίλ
Παράθεση
Τι είπε ο Υπουργός Παιδείας για τις "καθηγητικές σχολές" και τα επαγγελματικά δικαιώματα
Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 7 Απρίλιος, 2017 - 07:54 | Στην Κατηγορία:

Κώστας Γαβρόγλου

Από τη συνέντευξη τύπου του Κώστα Γαβρόγλου στο Υπουργείο Παιδείας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
 
κ. ΛΑΚΑΣΑΣ:  Επειδή χτες είχαμε μια διαμαρτυρία των Καθηγητών που έχουν μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή, μάλλον των εκπαιδευτικών που έχουν πτυχίο στην Ειδική Αγωγή και διαμαρτύρονται για όσους μπαίνουν στη δεξαμενή των αναπληρωτών με μεταπτυχιακό, μια τέτοια ρύθμιση, μια τέτοια πρόβλεψη δε φοβάστε ότι σε 5 χρόνια, αν ένα 25% ολοκληρωθεί μέσα σε 3 χρόνια, θα εγείρει απαιτήσεις για να μπαίνουν στις δεξαμενές των προσλήψεων στο Δημόσιο και τέτοιου είδους περιπτώσεις;
Καταλαβαίνετε τί εννοώ. Δηλαδή ένα παιδί που έχει πάρει το 25% των μαθημάτων του α’ κύκλου σπουδών από το Τμήμα Ειδικής Αγωγής και έχει τελειώσει τα
Παιδαγωγικά στην Αθήνα, γιατί να μη μπει και αυτό στη δεξαμενή των αναπληρωτών και να μπαίνει εκείνος που έχει και μεταπτυχιακό;
Κι ένα δεύτερο ερώτημα, αφορά το 20% των αμοιβών, εννοώ των πανεπιστημιακών από τα μεταπτυχιακά. Έχει ξανακουστεί το ποσοστό αυτό και η Σύνοδος των Πρυτάνεων είναι αρνητική. Θεωρείτε ότι μπορεί ν’ ανέβει; Με δεδομένο ότι έχουμε και μια δημόσια διαβούλευση στα πλαίσια της οποίας εσείς είστε ένας άνθρωπος που μπορεί να τ’ αλλάξει, εννοώ ανοιχτός σε αλλαγές κτλ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βλέπω καλά λόγια σήμερα, το’ χει η μέρα φαίνεται κ. Λακασά, σας ευχαριστώ.
                        Ας πάρουμε το πρώτο: Να ξεχωρίσουμε δυο πράγματα. Να ξεχωρίσουμε τις σπουδές που παρέχονται στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και να ξεχωρίσουμε το τί γίνεται στην αγορά εργασίας και στις επαγγελματικές προοπτικές. Θα σας πω μία από τις πολλές ελληνικές πρωτοτυπίες. Μια από τις πολλές ελληνικές πρωτοτυπίες είναι οι λέξεις, η φράση «καθηγητικές σχολές». Αυτό δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο, δε μπορείς τη Φυσικομαθηματική ή τη Φιλοσοφική να την αποκαλείς «καθηγητική σχολή». Γιατί; Γιατί έχει έναν ιστορικό λόγο αυτό, έτσι δεν είναι;
                        Η μόνη πρόσβαση των παιδιών που έπαιρναν πτυχία από αυτές τις Σχολές ήταν η εκπαίδευση, η δημόσια εκπαίδευση κατ' αρχήν και η ιδιωτική στη συνέχεια. Κοιτάξτε όμως, με το να τις αποκαλείς έτσι ατύπως, η κοινωνία τις αποκαλεί, υποβαθμίζεις κατ' αρχήν στη συνείδηση της κοινωνίας τα γνωστικά πεδία που σπουδάζουν εκεί. Δηλαδή λες προς τα έξω «εγώ σπούδασα το τάδε» και πολλές φορές γίνεσαι και αντικείμενο χλευασμού.
                        Γιατί δε θεωρεί ότι το τάδε έχει κοινωνικό ρόλο, μπορώ να σας πω πολλά. Ιστορικός, Φιλόλογος, Μαθηματικός. Σου λέει τί θα κάνεις; Α, εντάξει, θα πας για Καθηγητής. Δεν είναι έτσι. Τα Προγράμματα Σπουδών αυτών των τμημάτων, το βασικό κριτήριο συγκρότησής τους είναι το ακαδημαϊκό. Εμείς θέλουμε να βγάζουμε καλούς μαθηματικούς, καλούς ιστορικούς, καλούς γιατρούς. Αυτό είναι το πρώτο και με μεγάλη απόσταση κριτήριο σε σχέση με οτιδήποτε άλλο.
                        Ας έρθουμε τώρα στα θέματα τα επαγγελματικά. Δε θέλω να σχολιάσω αυτά που είπατε γιατί θα χαθούμε στις λεπτομέρειες τις οποίες αν θέλετε μπορούμε να τις σχολιάσουμε με μεγάλη συστηματικότητα για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής.
                        Μάλιστα αύριο έχουμε και μια συνάντηση με δύο Συλλόγους στους οποίους θα δούμε πώς θα πάει η συζήτηση, αλλά να ξέρουμε ότι είναι άλλο πράγμα εκπαιδεύω έναν Ιστορικό, και άλλο πράγμα εκπαιδεύω έναν εκπαιδευτικό που θα διδάξει Ιστορία. Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού δεν είναι το επάγγελμα του ιστορικού. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Αυτό είναι το ένα.
                        Το δεύτερο: Το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, όπως ξέρετε είναι ένα από τα πολύ σύνθετα ζητήματα στην κοινωνία μας. Και είναι ένα τόσο σύνθετο που έχει οδηγήσει σε απίστευτες συντεχνιοποιήσεις οι οποίες τελικά δε βοηθούν καθόλου τη δημοκρατία. Δε μπορεί να υπάρχουν αυτές οι εντάσεις ανάμεσα σε κοινωνικές ομάδες, η μία εναντίον της άλλης.
                        Εμείς λοιπόν τί κάναμε: Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ήθελαν ν’ αγγίξουν αυτό το ζήτημα. Ξέρετε ότι από τα περίπου 400 τμήματα που έχουμε, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, τα 400, τα 195 δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και επίσημη αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων. Τα μισά. Αυτό δε μπορεί να συνεχίσει έτσι.
                        Για να μη σας πω ότι υπάρχουν και τμήματα τα οποία θεραπεύουν ένα συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο, έχουν αναγνωριστεί τα προσόντα κτλ., υπάρχει σ’ ένα άλλο Πανεπιστήμιο ένα τμήμα με τον ίδιο τίτλο και το ίδιο πρόγραμμα σπουδών και αυτό δεν έχει αναγνωριστεί.
                        Εμείς λοιπόν τί κάναμε: Ήρθαμε σ’ επαφή με τα 195 τμήματα και τους ζητήσαμε κατ' αρχήν να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Τα τμήματα που θεραπεύουν την ίδια γνωστική περιοχή να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να μας στείλουν τί θεωρούν οι ίδιοι ως προσόντα που πρέπει ν’ αναγνωριστούν από την πολιτεία για να μπορέσουν να προχωρήσουν στην κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.
                        Πήραμε απαντήσεις από τα 150. Από τα 195 πήραμε από τα 150, το οποίο θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό. Και πήραμε, φτιάξαμε μια ομάδα, συγκροτήσαμε μια ομάδα με άτομα ειδικά στο ευρωπαϊκό Δίκαιο, παίρνουμε τώρα αυτά που μας στέλνουν και τα συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.
Γιατί υπάρχουν στην Ευρώπη πάρα πολλά επαγγέλματα που υπάρχουν και εδώ, όπως καταλαβαίνετε και είναι πιστοποιημένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Συγκρίνουμε αυτά τα δύο. Εκεί που ταυτίζονται, εμείς θα τα νομοθετήσουμε την επομένη. Εκεί που δεν ταυτίζονται, θα δούμε τις διαφορές που η πρώτη μας ανάγνωση είναι ότι είναι ελάχιστες αυτές οι διαφορές. Αυτό θα το νομοθετήσουμε τη μεθεπόμενη.
Και θα δούμε ποια έχουν μείνει που έχουν κάποιες δυσκολίες και θα το κλείσουμε αυτό το θέμα. Θα το κλείσουμε. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το κλείσουμε.
Θέλω όμως σε αυτό να είμαι σαφής και δημόσια. Δηλαδή τα επαγγελματικά δικαιώματα, την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος την παρέχουν τα Επιμελητήρια. Εμείς δεν θέλουμε να ανακατωθούμε στη δουλειά των Επιμελητηρίων παρ' όλο που έχουμε ήδη συζητήσει και θα συζητήσουμε και με αυτά. Εμείς θέλουμε νομικά η πολιτεία να πει ότι «ο τάδε πτυχιούχος, ή η τάδε πτυχιούχος από το τάδε Τμήμα έχει επισήμως αυτά τα προσόντα με τα οποία μπορεί να κάνει τις δουλειές που είναι να κάνει». Γιατί η κάθε εργασία η κάθε θέση σου ζητάει επισήμως εσύ τι προσόντα έχεις.
Αυτό το τοπίο θα το κανονικοποιήσουμε, δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνει και θα κλείσει αυτή η παρένθεση.
Τώρα, σε αυτό πάλι που ρώτησε ο κ. Λακασάς. Αυτά όλα πρέπει να οδηγήσουν και σε αλλαγές νοοτροπίας. Δεν μπορεί –όπως σας είπα στην αρχή- να έχουμε αυτές τις αντιθέσεις που έχουμε ανάμεσα σε ομάδες εργαζομένων. Βεβαίως η κρίση, βεβαίως η ανεργία εντείνει πάντα αυτά τα φαινόμενα, αλλά να θυμίσω και στην εποχή των παχιών αγελάδων, ποιο είναι το κλίμα ανάμεσα σε ορισμένα Επιμελητήρια και ορισμένους αποφοίτους.
Άρα δεν είναι κάτι που δημιουργήθηκε τώρα και είναι πολύ πιο βαθύ στις καθημερινότητες αυτής της κοινωνίας



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ti-eipe-o-ypoyrgos-paideias-gia-tis-kathigitikes-sholes-kai-ta-epaggelmatika#ixzz4dgihFHPv
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
ΚΕΡΚΙΔΑ ΚΑΘΑΡΗ ΑΠΟ ΛΑΜΟΓΙΑ!!!

Αποσυνδεδεμένος ΛΟΚΟ

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.846
    • Προφίλ
    • Γιαννενάρα
Ρε απίστευτε τύπε, είπα να το στείλω σε ΠΜ, αλλά δε λέει.
Ξέρω ό,τι σκαλίζεις παλιά θέματα, το κάνω κι εγώ.
Αλλά ρε, βρήκες μια είδηση και πήγες και βρήκες ανάλογο τόπικ στον καφενέ, που είναι 7 χρόνων!!!
Προσκυνώ.

Αποσυνδεδεμένος ΛΑΜΙΑ FANS

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.911
  • ΠΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΑΜΙΑ!
    • Προφίλ
Παράθεση
Όλες οι αλλαγές στην Παιδεία από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο

 
Χέρι χέρι με τον ΟΟΣΑ και τους θεσμούς, το υπουργείο Παιδείας θα στρώσει το έδαφος μέσα στο 2018 για νέες αλλαγές στην Εκπαίδευση. Η πολιτική ηγεσία θα προχωρήσει σε ένα «παράλληλο» πρόγραμμα όπου από τη μία θα εφαρμόσει την πολιτική της στην Παιδεία κι από την άλλη τις επιταγές του ΟΟΣΑ.

Στην κορυφή των μεταρρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ τα τρία τελευταία χρόνια βρίσκεται η κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων. Το προσχέδιο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου έχει επικριθεί επειδή τελικά τις καταργεί μόνο κατ’ όνομα, ενώ το σχέδιο νόμου αναμένεται να κάνει ποδαρικό στις αρχές του νέου έτους. Πέραν όμως ενός θέματος που έχει απασχολήσει και ταλαιπωρήσει παράλληλα -λόγω επικοινωνιακών παιχνιδιών της πολιτικής ηγεσίας- δεκάδες χιλιάδες οικογένειες, στην πολιτική ατζέντα περιλαμβάνεται να δεχτούν όλες οι βαθμίδες Εκπαίδευσης μέσα στην επόμενη χρονιά εκ νέου λίφτινγκ.

Τα αποτελέσματα των αλλαγών θα φανούν κυρίως από τον Σεπτέμβριο του 2018. Τότε, μεταξύ άλλων, αναμένονται τα νέα προγράμματα σπουδών στη Β’ Λυκείου, με δραστικό ψαλίδι στα διδασκόμενα μαθήματα, οι νέες δομές στην Ειδική Αγωγή, η πλήρης εφαρμογή του νόμου στα μεταπτυχιακά των ΑΕΙ και ΤΕΙ, η «πρεμιέρα» του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών στο γυμνάσιο.

Κι αν για το δικό της πολιτικό πρόγραμμα τα πράγματα είναι απλά, η ατζέντα του ΟΟΣΑ θα παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Απρίλιο του 2018. Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μπορεί να μην έχει πετύχει να αλλάξει τις θέσεις του διεθνούς οργανισμού, αλλά έχει καταφέρει τουλάχιστον να τραβήξει τα χρονικά περιθώρια στα άκρα. Ο διεθνής οργανισμός, σύμφωνα με πληροφορίες, προτείνει αλλαγές όπως αυτονομία των σχολείων (σ.σ.: σίγουρα όχι με τον τρόπο που την έχει εξαγγείλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας), αποκομματικοποίηση στην επιλογή στελεχών, αξιολόγηση (σ.σ.: μένει να δούμε αν θα ενταχθούν και οι εκπαιδευτικοί σε αυτήν, σενάριο που διαψεύδει ο κ. Γαβρόγλου).

Στον ίδιο ρυθμό και οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, οι οποίες προβλέπουν ήδη μέσα στο 2018 αλλαγές όσον αφορά στο ωράριο των εκπαιδευτικών, την επιλογή στελεχών αλλά και τα κριτήρια για συγχωνεύσεις σχολείων από το νέο σχολικό έτος. Οι δεσμεύσεις της ελληνικής πλευράς ήδη έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς. Ειδικά το θέμα με τις συγχωνεύσεις είναι πολύ πιθανόν να μη «χτυπήσει» τα ολιγοθέσια σχολεία αλλά σχολεία σε κεντρικές περιοχές οδηγώντας σε πολυδύναμα σχολικά συγκροτήματα.

ΑΤΖΕΝΤΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Μεγάλο στοίχημα (που δεν… κερδίζεται) το νέο εισαγωγικό σύστημα
Η αναδιαμόρφωση του λυκείου αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα για τον Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος, αν και έχει πάρει πάνω του την παρουσίαση ενός νέου εισαγωγικού συστήματος, δεν φαίνεται να κερδίζει τις εντυπώσεις ή τουλάχιστον την πολυπόθητη πολιτική συναίνεση. Παράλληλα, όμως, προβλέπονται αυτή τη χρονιά σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων που θα αφορούν από το νηπιαγωγείο μέχρι και το πανεπιστήμιο.

• Η πρώτη μεγάλη αλλαγή από τον Ιούνιο του 2018 είναι στις Πανελλήνιες, με την κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Σχολών. Οι φετινοί υποψήφιοι θα μπορούν να επιλέγουν αυτές τις σχολές απ’ όλα τα πεδία και χωρίς υποχρεωτικό μάθημα. Μία ακόμα «πρώτη» για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου είναι το ψαλίδι στις ενδοσχολικές εξετάσεις με μόλις τέσσερα μαθήματα και η επιμήκυνση του σχολικού έτους κατά δύο εβδομάδες.

• Εγκαίνια του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής τον Σεπτέμβριο του 2018, μετά τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Με 5 σχολές και 26 τμήματα, το νέο πανεπιστήμιο θα δεχτεί τους πρώτους εισακτέους από τους φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών.

• Το προσχέδιο για το νέο εισαγωγικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας, που θα εγκαινιαστεί το 2020, έχει ήδη δει το φως της δημοσιότητας και αναμένεται να κατατεθεί σε μορφή νομοσχεδίου στις αρχές του 2018. Το δαιδαλώδες εξεταστικό σύστημα που παρουσίασε ο κ. Γαβρόγλου δεν έτυχε ευρείας αποδοχής ενώ επικρίθηκε έντονα για τη θέσπιση δύο εξεταστικών περιόδων (Ιανουαρίου-Ιουνίου), αλλά και για το παράλληλο σύστημα εξετάσεων με διπλούς συντελεστές για την απόκτηση απολυτηρίου και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μένει να δούμε την τελική μορφή του αλλά και τις τυχόν αλλαγές που θα προκύψουν στο σχέδιο νόμου. Ανάμεσα στα πολλά σενάρια είναι και η κατάργηση του αριθμού εισακτέων σε όλες τις σχολές πλην των Πολυτεχνικών, Ιατρικών και Νομικών.

• Η αλλαγή στο εισαγωγικό σύστημα συνοδεύεται από τη δραστική αλλαγή των προγραμμάτων της Β’ και της Γ’ Λυκείου, με τη δεύτερη τάξη του λυκείου να αλλάζει άρδην -όπως όλα δείχνουν- από τον Σεπτέμβριο του 2018. Μέχρι στιγμής, μόνο από διαρροές, το ωρολόγιο πρόγραμμα προβλέπει δραστικό ψαλίδι στα διδασκόμενα μαθήματα, έως 10, με τα περισσότερα να είναι επιλογής, αλλά και τις διδασκόμενες ώρες να αυξάνονται. Ακόμα και οι διαρροές πάντως έχουν προκαλέσει τις πρώτες αντιδράσεις από τις επιστημονικές ενώσεις.

• Αλλαγές έρχονται και στα προγράμματα σπουδών σε όλα τα μαθήματα. Η πολιτική ηγεσία ξεκινάει, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, από το λύκειο, όπου αναμένεται η μεγάλη μεταρρύθμιση, με κάποια μαθήματα (πολύ πιθανόν η Ιστορία, αλλά και τα μαθήματα Χημείας και Βιολογίας, λόγω της «σύμπτυξης» που προωθείται, αν προλάβουν τις προθεσμίες) να αλλάζουν εντελώς περιεχόμενο. Θα ακολουθήσουν τροποποιήσεις στην ύλη και στις υπόλοιπες βαθμίδες.

• Από τον Σεπτέμβριο του 2018 εφαρμόζεται σταδιακά η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση. Λόγω έλλειψης δομών σε αρκετούς δήμους, το μέτρο θα λειτουργήσει σταδιακά στα 2/3 των δήμων, ενώ μέσα στην επόμενη τριετία θα εφαρμοστεί καθολικά.

• Η πλήρης εφαρμογή του νόμου για τα μεταπτυχιακά προγράμματα στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και η ρύθμιση που ορίζει ότι το 30% των συμμετεχόντων θα φοιτά δωρεάν θα προχωρήσουν από το νέο ακαδημαϊκό έτος.

• Νέες δομές στην Ειδική Αγωγή σε τρία νησιά σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, με στόχο να λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο του 2018. Παράλληλα, προωθεί την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών σε 94 ΕΕΕΚ, ενώ αναμένεται και νομοθετική ρύθμιση που θα εξισώνει το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό της Ειδικής Αγωγής με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, προωθώντας την κινητικότητα εντός των ειδικών σχολικών δομών.

• Αναδιάρθρωση των δομών υποστήριξης στα σχολεία, επιφόρτιση των διαγνωστικών κέντρων (ΚΕΔΔΥ) με επιπλέον αρμοδιότητες και ουσιαστική κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων προβλέπονται σε νομοσχέδιο που θα κατατεθεί εντός των πρώτων μηνών του 2018.

• Στην αναδιάρθρωση που επιδιώκει το υπουργείο Παιδείας προωθείται παράλληλα και η συλλογικότητα εντός της σχολικής μονάδας με την ενίσχυση του Σχολικού Συμβουλίου και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και των συλλόγων γονέων σε δραστηριότητες.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΟΟΣΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Αντιμέτωπος με το παρελθόν του ο ΣΥΡΙΖΑ για ωράριο εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις σχολείων και ΑΣΕΠ
Την ώρα βέβαια που η πολιτική ηγεσία παλεύει να φανεί πιστή στις δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά στην Παιδεία (κατάργηση Πανελληνίων, ομαλή λειτουργία ολοήμερου), οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ την καλούν να λάβει δύσκολες πολιτικές αποφάσεις για θέματα που ήταν… κόκκινο πανί όταν βρισκόταν στην αντιπολίτευση. Ηδη οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς «καλούν» το υπουργείο να παρουσιάσει εκ νέου ένα σχέδιο για την Παιδεία (σ.σ.: τι έγινε άραγε το τριετές σχέδιο για την Παιδεία που είχε παρουσιάσει ο κ. Γαβρόγλου;) και ανοίγουν την πόρτα για συζήτηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών, τις συγχωνεύσεις σχολείων, την αποκομματικοποίηση των επιλογών στελεχών. Παράλληλα, βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων, το υπουργείο Παιδείας καλείται να ακολουθήσει τις συστάσεις του ΟΟΣΑ, όπως θα προκύψουν από την τελική έκθεση που θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο του 2018, ενώ μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται ένα προσχέδιο.

Ο κ. Γαβρόγλου τα έχει βρει δύσκολα στις διαπραγματεύσεις με τον Οργανισμό, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι ο ίδιος επέλεξε να κρατήσει κρυφή την ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ που βγήκε τον Ιούλιο, καθώς οι κατευθύνσεις που δίνονται σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετούν το δικό του όραμα.

Ηδη η νομοθέτηση που αναμένεται έπειτα από το κλείσιμο της συμφωνίας με τους θεσμούς προϋποθέτει:

• 30ωρο υποχρεωτικό ωράριο για τους εκπαιδευτικούς. Οσο κι αν προσπαθεί ο κ. Γαβρόγλου να πείσει ότι ορίζεται ήδη από το νόμο του 1985, η καταγραφή εκ νέου ως «υποχρεωτικής παρουσίας» αλλάζει το καθεστώς, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς. Ο υπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι τίποτα δεν αλλάζει, όμως οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι όχι μόνο αποτελεί ένα τιμωρητικό μέτρο, αλλά ανοίγει παράθυρο για την αύξηση του ωραρίου. Παράλληλα χάνεται και η ώρα σίτισης ως διδακτική, που είχε θεσπίσει μόλις πριν από ένα χρόνο ο υπουργός Παιδείας.

• Κριτήρια για συγχωνεύσεις σχολείων. Σύμφωνα με τη νέα συμφωνία θα πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις από το νέο σχολικό έτος (2018-2019) και να οριστούν τα κριτήρια. Πηγές του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής σημειώνουν ότι δεν είναι τα ολιγοθέσια αυτά που θα πληγούν αλλά σχολεία σε περιοχές αστικών κέντρων με μικρό αριθμό μαθητών. Η συμφωνία μπορεί να ανοίξει το δρόμο για πολυδύναμα συγκροτήματα με πολλούς μαθητές και, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, αυτό είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει στο να χαθεί «το σχολείο της γειτονιάς», που ειδικά για τους μαθητές των δημοτικών θα είναι μια δυσμενής εξέλιξη.

• ΑΣΕΠ. Την αποκομματικοποίηση οποιασδήποτε διαδικασίας επιλογής στελεχών προωθούν οι θεσμοί και πρώτο βήμα σε αυτό θα είναι η συμμετοχή ενός εκπροσώπου του ΑΣΕΠ στα συμβούλια επιλογής. Μένει να δούμε τη νομοθετική ρύθμιση του Κώστα Γαβρόγλου και ποιους θα περιλαμβάνει. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιμετωπιστεί η περίπτωση των περιφερειακών διευθυντών Εκπαίδευσης που ορίζονται από τον υπουργό Παιδείας.

Τα αγκάθια στη διαπραγμάτευση μεταξύ θεσμών και υπουργείου
Αυτονομία σχολικής μονάδας, καταγραφή των οικονομικών της Παιδείας, αξιολόγηση αλλά και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι τα θέματα στα οποία γίνεται σκληρή διαπραγμάτευση, με το υπουργείο Παιδείας να προσπαθεί να σώσει ό,τι σώζεται από την επερχόμενη έκθεση. Στις αρχές του χρόνου αναμένεται να έχουν κλείσει και οι τελευταίες λεπτομέρειες του προσχεδίου της έκθεσης που στη συνέχεια θα παραδοθεί στο υπουργείο Παιδείας
Ο ΟΟΣΑ προτείνει πολύ συγκεκριμένα μέτρα για τη σχολική μονάδα ζητώντας αυτονομία -όχι άμεσα- από τη διαχείριση του προσωπικού της (σ.σ.: δηλαδή των εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν) μέχρι τα οικονομικά της. Θέση που βρίσκει απόλυτα κάθετο το υπουργείο Παιδείας.

Το ίδιο ισχύει και για την αξιολόγηση, για την οποία ο κ. Γαβρόγλου έχει αρχίσει να δημοσιοποιεί τα επιχειρήματά του προς τους θεσμούς, υποστηρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας δεν μπορούν να αξιολογηθούν γιατί τα καθήκοντά τους, από διοικητικά μέχρι ψυχολογική υποστήριξη, διαφέρουν από αυτά των άλλων χωρών. Επιχειρήματα που βέβαια δεν είναι σίγουρο ότι θα πείσουν τον ΟΟΣΑ, ο οποίος έχει επανέλθει, για αρχή, στο θέμα της αξιολόγησης των σχολείων, ενώ και οι θεσμοί πολλές φορές έχουν ρίξει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Στα οικονομικά της Παιδείας η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, καθώς η επιτροπή που έχει συστήσει ο Κώστας Γαβρόγλου δεν έχει ακόμα αποτελέσματα, καθώς δυσκολεύεται να ξετυλίξει το κουβάρι του κρατικού μηχανισμού και της χρηματοδότησής του.

Τέλος, στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι πρωτοβουλίες του ΣΥΡΙΖΑ έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τον ΟΟΣΑ, ο οποίος, πέρα από την ενίσχυση της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας, έχει επαναφέρει (στην έκθεση του Ιουλίου) το θέμα των «αιώνιων φοιτητών», προτείνοντας ακόμα και ψαλίδι στη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων ανάλογα με τον αριθμό… λιμναζόντων φοιτητών που έχουν.

http://www.eleftherostypos.gr/ellada/158873-oles-oi-allages-stin-paideia-apo-to-nipiagogeio-os-to-lykeio/
ΚΕΡΚΙΔΑ ΚΑΘΑΡΗ ΑΠΟ ΛΑΜΟΓΙΑ!!!