Eιμαι αρκετα καλος γεωγραφια μεχρι αηδιας σε αυτο το θεμα, το ποιος εχει περισσοτερο πλυθησμος ο Βολος η τα Γιαννινα θα μεινει προς εμενα το παρον αλυτο ερωτημα...
Τωρα οι μετρησεις απο wikipaidia,απο εκλογικους καταλογους δεν τους λαμβανω υποψην και το ποιος εχει ως τοπο κατοικιας το χωριο η τα Γιαννινα η το χωριο το μπερδευει θεμα περισσοτερο
Προσωπικα επειδη εχω κουμπαρακια εκει και παω ψιλοσυχνα εχω την εντυπωση οτι ο Βολος ειναι λιγο μεγαλυτερος..
Αλλα δεν μπορω να καταλαβω γιατι πρεπει να ειμαστε πολη με περισοτερο πλυθησμο,το υγιες θα ηταν να υπηρχε αποκεντρωση στο νομο, ,οπως γινεται και σε αλλες μεγαλους νομους της χωρας και ιδιαιτερα ως προς τους Κατωαυλακιωτες
Ουσιαστικα μονο το Μετσοβο θεωρειται σαν κωμοπολη και η Κονιτσα σαν μεγαλο χωριο
Φίλε μου άλλο η εντύπωσή σου και άλλο τα ποσοτικά δεδομένα. Στην επιστήμη δεν μένουμε στις εντυπώσεις.
Παρεμπιπτόντως πήγα Βόλο το καλοκαίρι και μου φάνηκε εμφανώς μικρότερος από τα Γιάννινα. Και σαν κίνηση και από πάνω ως πολεοδομικό συγκρότημα. Απλά μου φάνηκε πιο μπετονιαρισμένος. Αλλά και τα Γιαννενάκια μας φουλ στο τσιμέντο είναι πλέον.
Για μένα το σημαντικότερο όμως δεν είναι ο πληθυσμός. Η Ελλάδα σε μια προβολή 25-30 χρόνων στην καλύτερη περίπτωση θα έχει τον ίδιο πληθυσμό ή και λίγο πιο αυξημένο (από τις μεταναστευτικές ροές γιατί ο γηγενής πληθυσμός φθίνει). Το πολεοδομικό συγκρότημα των Ιωαννίνων θα γίνει ίσως (σε μια προβολή δέκα ή είκοσι χρόνων) το τρίτο πιο σημαντικό εμπορικά και οικονομικά συγκρότημα της χώρας. Με την έννοια ότι η επιρροή της πόλης φθάνει σε μια ακτίνα που περικλείει περίπου ένα εκατομμύριο κόσμο (Ήπειρος, Κέρκυρα, Λευκάδα, μεγάλο μέρος της Αιτωλοακαρνανίας, μέρος της δυτικής Θεσσαλίας και Μακεδονίας, Νότιος Αλβανία). Ιδίως όταν κατασκευαστεί και ολοκληρωθεί η σύνδεση της Ε65 με το Κηπουριό ή τα Γρεβενά, δεν θυμάμαι που είναι ακριβώς, ο αστικός πόλος των Ιωαννίνων θα είναι το μεγαλύτερο οδικό συγκοινωνιακό κέντρο, πλην των δύο μεγάλων πόλεων της χώρας.
Πόλη που τραβάει άνω του ενός εκατομμυρίου κόσμο δεν υπάρχει άλλη στα μεγέθη μας. Εδώ η γεωγραφία είναι αμείλικτη. Η Πάτρα δεν μπορεί να γίνει τέτοιο κέντρο, λόγω Αθήνας και πολλών άλλων μικρότερων πόλεων πολύ κοντά της. Ούτε το Ηράκλειο για τους ίδιους λόγους. Ούτε η Λάρισα ή ο Βόλος που κυριολεκτικά αλληλοεξουδετερώνονται από αυτή την άποψη. Μένουν μόνο τα Γιαννενάκια, που περίμεναν υπομονετικά έναν αιώνα περίπου για να παίξουν ξανά το ρόλο που είχαν στο πέρασμα των αιώνων, με άλλους όρους βέβαια.
Ισως ειναι απο τις σπανιες φορες που διαφωνω με τον Μπακουλιερο...
Παρε μετρησεις συμφωνα με την Ελληνικη στατιστικη αρχη.....Δειχνει τον Βολο να περναει τα Γιαννινα πλυθησμιακα κατα 50 χιλαδες παραπανω και να ειμαστε λιγο πανω απο Τρικαλα και Αγρινιο
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CF%89%CE%BD_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82Για αυτο σου λεω μην τα παιρνεις τις μετρητις..
Μπορω να σου φερω ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα
Στο χωριο μου στα Γιαννινα ειναι δεν ειναι ζητημα εκατο κατοικοι,και ομως αυτοι που δηλωνωνονται ως κατοικοι του χωριου μου ειναι οι δεκαπλασιοι και ο λογος ειναι μερικα ωφελη οικονομικα που δινει στα πιτσιρικια ο συλλογος του χωριου μου
Ειναι πολλες τετοιες περιπτωσεις περιεργειες σε ολη την Ελλαδα απλως στην Ηπειρο και την Μακεδονια ειναι κατα πολυ περισοτερο εμφανες η αναντιστοιχια αριθμων
Καλα μην πω για Ελληνικη στατιστικη αρχη που υποτειεθετε κανει καταμετρηση ανα δεκα χρονια αμα θυμαμαι καλα..Και χανεται καπου στην μεταφραση
Ο Βολος ειναι πιο συμμαζεμενος σε εκταση απο τα Γιαννινα αλλα μην ξεχνας πως υπαρχει και η Νεα Ιωνια που ειναι μια τεραστια συνοικια πλυθησμιακα
Τα Γιαννινα κατ'εμε δεν θα γινει ποτε σημαντικο εμπορικο και οικονομικο κεντρο της περιοχης....Μπορει να εχει ολιγον αναπτυξη με την κατασκευη δρομων που θα ευννοησει τον τουρισμο ......Περι σιδηροδρομικου σταθμου μην το μελετας καθολου,και εμεις που εχουμε κανεις μα κανεις δεν το χρησιμοποιει,μονο και μονο για εμπορικη χρηση αλλα και παλι μικρα τα ωφελη
Και πλεον εχουνε περασει τις εποχες της εσωτερικης μεταναστευσης που π.χ ενας Ηγουμενιτσιωτης εφευγε απο εκει για να ερθει στην Γιαννινα,τωρα θα προτιμησει να μεινει εκει γιατι μελλοντικα υπαρχουνε τεραστιες ευκαιριες οικονομικες λογω αναβαθμισης του Λιμανιου
Κατα τα αλλα συμφωνω περι Ηρακλειου....Η πολη τους ειναι πλεον ανυποφορη,αναλογη της χαβουζας της Αθηνας.Ο διπλασιασμος ο πλυθησμιακος εχει φερει το απολυτο χαος στην πολη τους
Βολος και Λαρισα σωστα τα αναφερεις
Αλλα περι Πατρας διαφωνω
Η Πατρα μπορει να μην ειναι καμια εντυπωσιακη πολη,αλλα εχουνε δυο τρια πραγματα καλα που θα ειναι η πολη που μελλοντικα θα ειναι η πιο κερδισμενη της Ελλαδος
1...Το κυριοτερο λιμανι της Ελλαδος σε λιγα χρονια οπως αναφερουνε
2...Η αγροτικη παραγωγη
3...Η αρτια ρυμοτομια της πολης τους...Νομιζω η πολη τους μαζι με το μπουρδελο το δικο μου εχουνε κερδισει βραβειο ρυμοτομια στην Ευρωπη,ετσι γλιτωνουνε και το κυκλοφοριακο χαος
4....Φθηνη ζωη,λογω της κοντινης αποστασης απο Αθηνα αλλα και επειδη ειναι γωνια καταστημα απο εμποριο απο δυτικα
5....Γεφυρα Ριου Αντιριου
6....Εχει απειρες εκτασεις να απλωθει η Πατρα η απο τα δυτικα απο τα γυφτικα η απο τα ανατολικα προς Λογγο
Και μην ξεχνας παντα μα παντα η Πατρα εχει και πολιτικους δυνατους πραγμα που δεν ειχαμε εμεις ποτε
Να σου πω την αληθεια τα Γιαννινα την θεωρω οντως ομορφη πολη,ασχετως αμα ειμαι περισοτερο ενθουσιασμενος με τον νομο Ιωαννινων......Αλλα πολυ φοβαμαι πως με μια μελοντικη πλυθησμιακη αυξηση της πολης θα υπαρχουνε τεραστικα προβληματα με το κυκλοφοριακο,καλα ηδη υπαρχει τεραστιο,ερχεται και ο δημος και η περιφερεια που την τελευταια δεκαπεντετια τα εχουνε κανει πουτανα ,πολυ φοβαμαι οτι θα παρουσιασει δειγματα χαβουζοποιησης Ηρακλειου
Καλα αυτο με το τσιμενταρισμα της πολης....Απλα ειναι τραγικο και εγκληματικο δεν το συζηταω