Αποστολέας Θέμα: Σαρωνικός - Πετρελαιοκηλίδα - Αγία Ζώνη  (Αναγνώστηκε 1117 φορές)

Αποσυνδεδεμένος GIWRGIS

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.121
    • Προφίλ
Έψαξα και δεν βρήκα το σχετικό thread για την περσινή οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό.
Προφανώς, κάτι δεν θα έκανα καλά, δεν μπορεί να μην υπάρχει.
(εννοείται πως αν βρείτε το thread, κολλάτε εκεί το post μου)

Σε συνέχεια του περσινού σκανδάλου, λοιπόν, σήμερα προέκυψε το παρακάτω δημοσίευμα:

Παράθεση
Τα «βρώμικα» κόλπα για την απορρύπανση της Αθηναϊκής Ριβιέρας μετά το ναυάγιο της «Αγίας Ζώνης»


Τη διερεύνηση από την Εισαγγελία Πειραιά έχουν προκαλέσει πληροφορίες για χορό εκατομμυρίων στην επιχείρηση απορρύπανσης της Αθηναϊκής Ριβιέρας μετά το ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη» τον Σεπτέμβριο του 2017.

Στο γραφείο της εισαγγελέως φαίνεται πως έφτασαν καταγγελίες περί εσκεμμένης οικολογικής καταστροφής στα νερά της Αττικής με σκοπό το κέρδος. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες στις καταγγελίες που έφτασαν στα χέρια των εισαγγελικών αρχών γίνεται αναφορά σε υπαλλήλους ταμείων και ασφαλιστικών εταιρειών και κρατικούς λειτουργούς. Μάλιστα οι τελευταίοι φαίνεται πως είτε διευκόλυναν, είτε έκαναν τα στραβά μάτια με σκοπό να «βοηθήσουν» γνωστό επιχειρηματία στον χώρο της απορρύπανσης.


 
Μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση και σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες φαίνεται πως ο φερόμενος ως εμπλεκόμενος επιχειρηματίας στο συμβάν με το «Αγία Ζώνη» αντί να μειώσει την έκταση της μόλυνσης, βοήθησε ώστε να αυξηθεί, αφού έτσι το κέρδος θα ήταν μεγαλύτερο.

Ενδεικτικό είναι πως το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη» σημειώθηκε στην Ελευσίνα και αντί να καταφέρουν να περιορίσουν άμεσα τη ρύπανση σε εκείνο το σημείο, «μυστηριωδώς» εξαπλώθηκε μέχρι την Ανάβυσσο.

Υπενθυμίζεται πως ενώ το ναυάγιο έγινε στις 10 Σεπτεμβρίου τα ξημερώματα, η ελληνική πλευρά ζήτησε τη συνδρομή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) τέσσερις ημέρες μετά.

Απαντήσεις στο ερώτημα της καθυστέρησης του αιτήματος στον EMSA δίνει ο ίδιος ο Οργανισμός, ο οποίος αναφέρει σε σημείο ανακοίνωσής του ότι το πλοίο βρισκόταν σε εμπορική αποστολή μέχρι την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου, αφήνοντας με αυτό τον τρόπο σαφή υπονοούμενα αμφισβήτησης της δυνατότητας της συγκεκριμένης εταιρείας να τηρήσει τον όρο της σύμβασης για μέγιστο χρόνο ανταπόκρισης σε 24 ώρες.

Με αυτόν τον τρόπο ο επιχειρηματίας κατάφερε να κάνει τη δουλειά του, αφού ο ίδιος ανέλαβε μεγάλο μέρος των εργασιών της απορρύπανσης και τώρα διεκδικεί από τα αρμόδια ταμεία υπέρογκα ποσά.

Πληροφορίες αναφέρουν πως διεκδικεί ήδη από τα IOPC Funds και το Γαλάζιο Ταμείο ποσό άνω των 50 εκατ. ευρώ. Το αξιοσημείωτο, δε, είναι πως μέρος του ποσού που ζητά αφορά τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων που προέκυψαν από το συγκεκριμένο ναυάγιο και τα οποία, ενώ -σύμφωνα με τον νόμο- έπρεπε να είχαν παραδοθεί στις υπηρεσίες ευκολιών υποδοχής του λιμένος Πειραιά για επεξεργασία, μεταφέρθηκαν παράνομα σε δική του εταιρεία.

Γι’ αυτόν τον λόγο εκκρεμεί εκδίκαση αγωγής που έχει υποβληθεί από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς σε βάρος της εταιρείας.

https://thecaller.gr/ellada/ta-vromika-kolpa-gia-tin-aporripansi-tis-athinaikis-rivieras/