F1 GP Γερμανίας - RACE: Kaiser Vettel! (video)
Μετά το κάζο του Silverstone, o Sebastian Vettel επέστρεψε δριμύτερος στη Γερμανία πανηγυρίζοντας την 4η φετινή του νίκη. 2ος ο Raikkonen, 3ος ο Grosjean...
Συναρπαστικός, επεισοδιακός και απρόβλεπτος ο αγώνας του Nurbrgring με τον Sebastian Vettel να επιστρέφει στις επιτυχίες μετά το κάζο του Silverstone όπου εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα και ενώ οδηγούσε τον αγώνα.
Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του 26χρονου τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή εντός έδρας και η πρώτη του επί ευρωπαϊκού εδάφους μετά από 2 χρόνια (2011, Monza).
Για να φτάσει στην 30η νίκη της καριέρας του χρειάστηκε να παλέψει σκληρά μέχρι το τέλος για να κρατήσει πίσω του τις Lotus F1 και δη τον Kimi Raikkonen με τον οποίο δεν αποκλείεται να συνυπάρχουν από το 2014 στην Infiniti Red Bull.
Ένα ανελέητο κυνηγητό εκτυλίχθηκε από τον 30ο γύρο και έπειτα, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας που είχε μπει μέχρι να απομακρυνθεί από την πίστα η Marussia του Bianchi, αποχώρησε.
Ο Vettel βρισκόταν στην πρωτοπορία με τις Lotus E21 των Grosjean - Raikkonen που βρέθηκαν στο στοιχείο τους (με το οδόστρωμα να βράζει στους 44 βαθμούς Κελσίου, οι E21 λειτουργούσαν άψογα όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών) να ακολουθούν προσπαθώντας να ανατρέψουν την κατάσταση. Ο Πρωταθλητής διαχειρίστηκε άψογα την κατάσταση ακόμα και όταν χρειάστηκε να οδηγήσει χωρίς KERS για κάποιους γύρους, όπως και η Red Bull.
Mε 11 γύρους να απομένουν για την πτώση της καρό σημαίας, η Lotus τράβηξε στα pits για 3η φορά για να του βάλει τη μαλακή γόμα, την ώρα που οι Vettel - Grosjean ήταν με την μεσαία, με την ελπίδα ότι στους εναπομείναντες γύρους ο Φινλανδός θα καταφέρει να πάρει τη νίκη. Το στοίχημα δεν της βγήκε, ωστόσο ο Raikkonen κέρδισε μια θέση, περνώντας τον ομόσταβλό του που υπάκουσε στην εντολή της ομάδας.
«Είναι τεράστια ανακούφιση και μια ξεχωριστή μέρα για μένα. Είμαι γεμάτος υπερηφάνεια. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά όσον αφορά στη στρατηγική και στα pit stops. Ήταν τόσο δύσκολο - πίεζα συνέχεια, σε κάθε γύρο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν μας βοήθησε και η Lotus ήταν τρομερά γρήγορες σήμερα. Ήταν λίγο καλύτερες όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών σήμερα και μας πίεσαν μέχρι το τέλος. Είμαι χαρούμενος που τα καταφέραμε», δήλωσε ο Vettel που αναφέρθηκε και στο θέμα των ελαστικών: «Η Pirelli έκανε εξαιρετική δουλειά φέρνοντας διαφορετικά πίσω λάστιχα γι΄ αυτόν τον αγώνα. Δεν είχαμε προβλήματα αυτό το 3ήμερο, οπότε πρέπει να τους δώσουμε συγχαρητήρια για τη δουλειά τους».
Ο «icmeman», από την πλευρά του, στάθηκε στο 3ο pit stop και στο κατά πόσο αυτό ήταν απαραίτητο, χωρίς ωστόσο να ρίξει ευθύνες στην ομάδα, όπως συνέβη στο Silverstone και αυτό γιατί όπως είπε υπήρχε πρόβλημα στην ενδοεπικοινωνία.
«Θα μπορούσα να συνεχίσω με τη μεσαία γόμα. Έπρεπε να σκεφτούμε το ενδεχόμενο να προσπαθήσουμε να φτάσουμε στο τέλος χωρίς να αλλάξουμε λάστιχα. Όμως είχα τεράστιο πρόβλημα με τον ασύρματο. Μπορούσα να ακούσω την ομάδα, αλλά δεν μπορούσαν να με ακούσουν στο μεγαλύτερο κομμάτι της πίστας. Αναρωτιέμαι αν θα έπρεπε να συνεχίσουμε ως το τέλος χωρίς να αλλάξουμε λάστιχα».
Από κει και πέρα, ο Fernando Alonso έκανε αθόρυβο αγώνα χωρίς στο τέλος να μπορέσει να εκμεταλλευτεί όπως θα ήθελε τη μαλακή γόμα και να περάσει τον Grosjean για την 3η θέση. Η επιλογή της Ferrari να θυσιάσει τις κατατακτήριες για ον αγώνα, ξεκινώντας οι πιλότοι της με τη μεσαία γόμα, δεν απέδωσε καρπούς, όπως υπολόγιζε η ομάδα.
«Σήμερα δεν είχαμε το ρυθμό να παλέψουμε για κάτι καλό. Κάναμε αμυντικό αγώνα, αλλά τώρα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ομάδας, Stefano Domenicali.
Το ανησυχητικό για τη Scuderia που είδε τον Felipe Massa να εγκαταλείπει μόλις στον 4ο γύρο από έξοδο που είχε πιθανότατα εξαιτίας μηχανικού προβλήματος, είναι ότι αμέσως μετά τον τερματισμό, ο Ισπανός αναγκάστηκε να σταματήσει την F138 στην άκρη της πίστας. Η ομάδα είπε επίσημα ότι αυτό έγινε για προληπτικούς λόγους. Αν όμως το θέμα έχει να κάνει με τα καύσιμα, τότε δεν αποκλείεται να έχουμε επιβολή ποινής.
Τα πράγματα για τη Mercedes σε αυτόν τον αγώνα δεν πήγαν καλά, καθώς τα προβλήματα με τη διαχείριση των ελαστικών επανεμφανίστηκαν. Ο Lewis Hamilton που είχε την pole position, αλλά είδε τις Red Bull να τον κατασπαράζουν στην εκκίνηση, τερμάτισε στην 5η θέση, ενώ ο Nico Rosberg που εκκινούσε από την 11η θέση, τερμάτισε 9ος.
«Έκανα κακή εκκίνηση - δεν μπορούσα να κάνω τίποτα για να αμυνθώ. Δεν έχω τίποτα θετικό να πω γι' αυτά τα ελαστικά», σχολίασε απογοητευμένος ο Hamilton που για τρίτη φορά φέτος δεν καταφέρνει να μετουσιώσει την pole position σε νίκη.
«Στο πρώτο μισό του αγώνα δυσκολευτήκαμε αρκετά με το υψηλό φορτίο καυσίμου και την υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου. Στη συνέχεια βελτιωθήκαμε κάπως, αλλά πρέπει να το ερευνήσουμε το θέμα», είπε από την πλευρά του ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff.
Σε διαφορετική στρατηγική η McLaren (πήγε σε 2 pits stops, αντί 3 που έκαναν οι περισσότεροι) κατάφερε να φέρει και τα δυο της μονοθέσια στην 10άδα, με τον Jenson Button να τερματίζει 6ος και τον Sergio Perez να είναι 8ος.
Έναν από τους καλύτερους αγώνες της ζωής του έκανε ο Mark Webber που παρότι έκανε πολύ καλή εκκίνηση, περνώντας στη 2η θέση, είδε νωρίς νωρίς τις όποιες ελπίδες του για νίκη να εκμηδενίζονται εξαιτίας ενός δραματικού περιστατικού που εκτυλίχθηκε στα pits.
Στον 9ο γύρο ο Αυστραλός επισκέφθηκε το γκαράζ της ομάδας του για αλλαγή ελαστικών, ωστόσο προέκυψε πρόβλημα με τον πίσω δεξιά τροχό καθώς το μπουλόνι δεν κούμπωνε. Παρότι ο τεχνικός που κρατούσε το αεροπίστολο ωρυόταν δείχνοντας ότι υπάρχει πρόβλημα, ο lollipop-man έδωσε το "οκ" στον Webber για να φύγει. Ο τροχός που δεν είχε «κουμπώσει», έφυγε διέσχισε γκαράζ άλλων ομάδων έπεσε πάνω σε έναν camera-man της FIA. Ο άτυχος άνδρας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου βρίσκεται υπό παρακολούθηση έχοντας τις αισθήσεις του.
Το περιστατικό εξετάστηκε μετά το τέλος του αγώνα με τους αγωνοδίκες να τιμωρούν με πρόστιμο 30.000 ευρώ την ομάδα.
Mark Webber pit stop German GP Numburgring Germany Jul 7, 2013HD hqΌλη αυτή η καθυστέρηση έριξε τον Webber στην τελευταία θέση της κατάταξης, 2 γύρους πίσω από την κορυφή. Παρ' όλα αυτά με αντεπίθεση διαρκείας, αλλά και χάρη στην παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, κατάφερε όχι μόνο να ανακάμψει, αλλά και να τερματίσει 7ος, περνώντας τον Perez στον τελευταίο γύρο.
Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Nico Hulkenberg δίνοντας ανάσα ζωής στην Sauber που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Το Πρωτάθλημα συνεχίζεται στις 28 του μηνός με τον αγώνα της Ουγγαρίας. Πριν από αυτόν ωστόσο θα προηγηθεί το κρίσιμο τεστ του Silverstone (17-19/7) όπου οι ομάδες -πλην της Mercedes- θα δοκιμάσουν τα νέα λάστιχα της Pirelli.
Σημείωση 1: Σπασμένος ώμος και πλευρά είναι η διάγνωση για τον άτυχο camera-man της FIA.
Συμβαίνουν ακόμα και στην F1!
Στον 24ο γύρο ο κινητήρας της Cosworth στο μονοθέσιο του Jules Bianchi παρέδωσε πνεύμα. Ο Γάλλος κάνει στην άκρη της πίστας σε ένα σημείο ανηφορικό και βγαίνει από το κόκπιτ βλέποντας το πίσω μέρος να τυλίγεται στις φλόγες. Στιγμές μετά, το ακυβέρνητο μονοθέσιο κινείται προς τα πίσω, διασχίζει διαγώνια την πίστα την ώρα που πέρναγαν μονοθέσια (!) και καταλήγει από την άλλη πλευρά όπου σταματά πάνω σε μια πινακίδα!!! Αυτός ήταν και ο λόγος που είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας το οποίο έμεινε μέχρι και τον 30ο γύρο.
http://www.e-go.gr/wmotors/articles.asp?catid=15670&subid=2&pubid=7293408