ΠΗΓΕΣ ΕUROSTAT για δημοσιο ελλειμα
Λετε να ειναι προπαγανδα και αυτες......
Φτασαμε στο 0.1 πισω και απο ποια?Την Γερμανια
Και προσεξτε αυτο ειναι μεχρι το 2016....Κατσε να βρω και τα 17
Δημόσιο έλλειμμα
Στην ΕΕ-28, ο λόγος δημόσιου ελλείμματος προς ΑΕΠ μειώθηκε από -2,4 % το 2015 σε -1,7 % το 2016, ενώ στην ΕΖ-19 ο ίδιος λόγος μειώθηκε από -2,1 % σε -1,5 %. Σε δέκα κράτη μέλη της ΕΕ —Λουξεμβούργο (+ 1,6 %), Μάλτα (+ 1,0 %), Σουηδία (+ 0,9 %), Γερμανία (+ 0,8 %), Ελλάδα (+ 0,7 %), Τσεχική Δημοκρατία (+ 0,6 %), Κύπρος και Κάτω Χώρες (αμφότερες, + 0,4 %), Εσθονία και Λιθουανία (αμφότερες + 0,3 %)— καταγράφηκαν πλεονάσματα της γενικής κυβέρνησης το 2016. Η Βουλγαρία και η Λετονία σημείωσαν πολύ μικρό πλεόνασμα της τάξης του 0,0 % του ΑΕΠ. Σε 14 κράτη μέλη της ΕΕ, συγκεκριμένα Ιρλανδία, Κροατία, Δανία, Αυστρία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Πορτογαλία, Πολωνία, Ιταλία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο και Ρουμανία, το 2016 καταγράφηκαν ελλείμματα μικρότερα ή ίσα με -3,0 % του ΑΕΠ. (βλ. γράφημα 1).
Η Γαλλία και η Ισπανία κατέγραψαν ελλείμματα της τάξης του -3,4 % του ΑΕΠ και -4,5 % του ΑΕΠ, αντίστοιχα. Τα δύο αυτά κράτη μέλη ανέφεραν επίσης ότι το έλλειμμά τους (σε σχέση με το ΑΕΠ) είχε υπερβεί το -3,0 % για καθένα από τα τρία προηγούμενα έτη και, ως εκ τούτου, για το σύνολο της περιόδου που παρουσιάζεται στον πίνακα 1.
Το ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης (σε σχέση με το ΑΕΠ) βελτιώθηκε το 2016 σε σύγκριση με το 2015 σε 24 κράτη μέλη της ΕΕ, με τις μεγαλύτερες βελτιώσεις στο ισοζύγιο (πάνω από 2 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ) στην Ελλάδα (+ 6,7 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ), στην Κροατία (+ 2,6 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ), στις Κάτω Χώρες (+ 2,5 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ), στη Μάλτα και στην Πορτογαλία (σε αμφότερες, + 2,3 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ). Η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Κύπρος, η Λιθουανία, η Μάλτα και οι Κάτω Χώρες πέρασαν από έλλειμμα το 2015 σε πλεόνασμα το 2016. Η Γερμανία, η Εσθονία, το Λουξεμβούργο και η Σουηδία σημείωσαν υψηλότερο πλεόνασμα το 2016 απ’ ό,τι το 2015. Η Βουλγαρία και η Λετονία παρουσίασαν έλλειμμα το 2015 και ισοσκελισμένο προϋπολογισμό το 2016. Το Βέλγιο, η Ουγγαρία, η Αυστρία και η Ρουμανία κατέγραψαν μεγαλύτερο έλλειμμα το 2016 απ’ ό,τι το 2015.
Δημόσιο χρέος
Στην ΕΕ-28 ο λόγος δημόσιου χρέους προς ΑΕΠ μειώθηκε από 84,9 % στο τέλος του 2015 σε 83,5 % στο τέλος του 2016, ενώ στην ΕΖ-19 μειώθηκε από 90,3 % σε 89,2 % (βλ. γράφημα 2). Συνολικά 16 κράτη μέλη της ΕΕ ανέφεραν λόγο χρέους υψηλότερο από το 60 % του ΑΕΠ στο τέλος του 2016: οι υψηλότεροι λόγοι χρέους προς ΑΕΠ σημειώθηκαν στην Ελλάδα (179,0 %), στην Ιταλία (132,6 %), στην Πορτογαλία (130,4 %), στην Κύπρο (107,8 %) και στο Βέλγιο (105,8 %). Οι χαμηλότεροι λόγοι δημόσιου χρέους προς ΑΕΠ σημειώθηκαν στην Εσθονία (9,5 %), στο Λουξεμβούργο (20,0 %) και στη Βουλγαρία (29,5 %).
Στο τέλος του 2016 οι λόγοι δημόσιου χρέους προς ΑΕΠ αυξήθηκαν για εννέα κράτη μέλη της ΕΕ σε σύγκριση με το τέλος του 2015, ενώ ο λόγος αυτός μειώθηκε για 19 κράτη μέλη, ιδίως για τη Σλοβενία (-3,5 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ), την Ιρλανδία (-3,3 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ) και την Τσεχική Δημοκρατία (-3,1 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ). Οι υψηλότερες αυξήσεις των λόγων χρέους προς ΑΕΠ από το τέλος του 2015 έως το τέλος του 2016 παρατηρήθηκαν στη Λετονία (3,6 ποσοστιαίες μονάδες), στη Βουλγαρία (3,5 ποσοστιαίες μονάδες) και στην Πολωνία (3,3 ποσοστιαίες μονάδες).