Αποστολέας Θέμα: HUMBA και RFU Zine  (Αναγνώστηκε 10805 φορές)

Αποσυνδεδεμένος ΛΑΜΙΑ FANS

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.914
  • ΠΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΑΜΙΑ!
    • Προφίλ
Απ: HUMBA! νέο περιοδικό
« Απάντηση #25 στις: Σαβ 28 Φεβ 2015 14:38 »
Από όσο ξέρω συνεχίζει να εκδίδεται αυτό το περιοδικό. Όποιος έχει λεπτομέρειες ας ενημέρωσει, κάποιο link κ.λπ.
ΚΕΡΚΙΔΑ ΚΑΘΑΡΗ ΑΠΟ ΛΑΜΟΓΙΑ!!!

Αποσυνδεδεμένος New

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 13.652
  • 0
    • Προφίλ
Απ: HUMBA! νέο περιοδικό
« Απάντηση #26 στις: Σαβ 28 Φεβ 2015 14:50 »
Από όσο ξέρω συνεχίζει να εκδίδεται αυτό το περιοδικό. Όποιος έχει λεπτομέρειες ας ενημέρωσει, κάποιο link κ.λπ.

Τεύχος, 18., ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2015 / Τιμή 3 ευρώ... στα βιβλιοπωλεία και στους Παναιτωλικούς.
* ο ΜΟ τριών δεξιών μπακ είναι 27 έτη, των τριών αριστερών μπακ(αγιόκων) 32,5 έτη και 2 κεντρικοί 20 και 24 ετών για τις “χρεώσεις” των γιόκων ... Χόρχε ο 1ος, Okan o 2oς

Αποσυνδεδεμένος timpanistis toreros

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 342
  • έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε!
    • Προφίλ
Απ: HUMBA και RFU Zine
« Απάντηση #27 στις: Κυρ 27 Μάι 2018 13:47 »
ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ #29



με ιδιαίτερο γιαννιώτικο ενδιαφέρον, αφού δημοσιεύει το groundhopping κάποιων συνΠΑΣολέδων στην Ιταλία... αλλά και φωτογραφίες ενός θαμώνα του καφενέ μας

Το εξώφυλλο του #HUMBA29 προέρχεται από την κερκίδα των Ultras White Knights UWK στην αναμέτρηση της Ζαμάλεκ με την ΕΝΡΡΙ, στις 8 Φεβρουαρίου του 2015.

Πρόκειται για τον αγώνα που σημαδεύτηκε από τον θάνατο 20 οπαδών των Λευκών Ιπποτών, οι οποίοι ποδοπατήθηκαν πνιγμένοι από δακρυγόνα μέσα στα ατσάλινα κλουβιά που είχαν εγκαταστήσει οι δυνάμεις ασφαλείας για την είσοδο του κόσμου στο γήπεδο. Στη φωτογραφία, οι ultras της Ζαμάλεκ έχουν ήδη πληροφορηθεί ότι κάποιοι από τους συνοπαδούς τους θα επιστρέψουν σπίτι τυλιγμένοι σε νεκρικά σάβανα. Η εικόνα μιλάει από μόνη της.

Στις σελίδες του νέου HUMBA! και στο αφιέρωμα για τα 7 χρόνια από την Αραβική Άνοιξη, οι ίδιοι, σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις τους, μας μεταφέρουν τις εμπειρίες τους μετά την Επανάσταση του 2011 και κυρίως, το πώς είναι να ζεις σε μια χώρα που διαθέτει στις φυλακές της 60.000 πολιτικούς κρατούμενους.

Αναλυτικά τα περιεχόμενα #HUMBA29:

Editorial: Ο Στρουθοκαμηλισμός τελείωσε

When weekend comes

Αφιέρωμα: 7 χρόνια μετά την Αραβική Ανοιξη
Ρασίντ Μεκλουφί, μια μικρή αλγερινή ιστορία
Ιμόν Ζαγιεντ, Πώς το ποδόσφαιρο έμπλεξε έναν Ιρλανδό στην Αραβική Ανοιξη

More than a game

Από το υπόβαθρο στο προσκήνιο του Λαβάρ Μπολ
Τα Πιστόνια του Ντιτρόιτ ξερνούν εκμετάλλευση
Ο αφόρητος ατομισμός του αμερικάνικου αθλητισμού, μερικές σκέψεις με αφορμή ένα βραβείο MVP
Τρέχα Λαγέ, Τζων Απνταϊκ, εκδόσεις Οδυσσέας
Η στάση του Νικα: το γήπεδο ως αφορμή για εξέγερση

Photo story
Γήπεδο Αναγέννησης Ν.Πετριτσίου

Φαν Κουλτούρ

Ο αγώνας που άλλαξε τα δεδομένα των Barras στο Περού
La Banda del Norte 9
Welcome to Belgrade, εδώ είναι Βαλκάνια σου λέω

Groundhopping

Στο χιονισμένο Όλνταμ στη Μεγάλη Βρετανία
Σε γερμανικό έδαφος, Μπορούσια - Αταλάντα
Σε ιταλικό έδαφος, Αταλάντα - Μπορούσια
Στο Βαγιέκας στην Ισπανία
Στο Περού

Ρετρό

Από που προήλθε το σήμα του Ολυμπιακού; Μια άγνωστη ιστορία έρχεται για πρώτη φορά στο φως μετά από 93 χρόνια!
ΠΡΟΠΟ

Break για βρώμικο

Incurable
Ενα παραμύθι για το ποδόσφαιρο και όχι μόνο
Northern soul on steroids
A taste of power, a black woman's story


EDITORIAL #29
Παράθεση
Θα μπορούσε κανείς να μείνει σε πολλά διαδικαστικά ζητήματα του φετινού πρωταθλήματος. Για την ακρίβεια και του φετινού πρωταθλήματος, γιατί ο βούρκος δεν φτιάχτηκε εν μια νυχτί. Τα γεγονότα στο ΠΑΟΚ-ΑΕΚ απλώς επανέφεραν με τον πλέον εμφατικό τρόπο όσα αρνούμασταν να δούμε εδώ και χρόνια. Όταν τοε ίδωλο είναι σκατά, πως περιμένουμε ο καθρέφτης να δείξει διαμάντια;

Στο προηγούμενο τεύχος είχαμε ασχοληθεί με την ασυδοσία του Τμήματος Αθλητικής Βίας και τις μεθοδεύσεις νύχτας που αυτό χρησιμοποιεί για να τρομάξει οπαδούς και να επιβάλλει την τάξη τουλάχιστον όπως αυτό εννοεί την έννοια «τάξη». Προς επίρρωση των όσων γράφτηκαν στο προηγούμενο τεύχος, ήρθε το βράδυ της 11ης Μαρτίου στην Τούμπα για να επαληθεύσει τα όσα σιγοψιθυρίζονταν. Μέλος του Τμήματος της Αθλητικής Βίας της Θεσσαλονίκης συντροφεύει τον ιδιοκτήτη της ΠΑΕ -για να εξηγούμαστε, δεν μας αφορά καθόλου η απόχρωση του ιδιοκτήτη της ΠΑΕ, δεν μας αφορά να την πουμε σε κανέναν και να χαϊδέψουμε τα αυτιά κανενός και θα εξηγήσουμε παρακάτω τι εννοούμε. Το μέλος της Αθλητικής Βίας, το οποίο μάλιστα κατηγορείται για ψευδορκία και εκκρεμεί δικαστική απόφαση, συντρόφευσε με διαπίστευση έναν Πρόεδρο ομάδας, ο οποίος αργότερα αποδείχθηκε πως οπλοφορούσε.

«Άλλη μια νύχτα στη δουλειά», θα μπορούσε να πει κάποιος παραφράζοντας το ρητό και χωρίς να το ξέρει, θα ακριβολογούσε. Οι τακτικές νύχτας είναι αυτές που σκοτείνιασαν το ποδόσφαιρο. Όταν για χρόνια στα γήπεδα υπάρχει ένα τμήμα το οποίο δεν λογοδοτεί πουθενά, όταν για τα πάντα κατηγορούνται οι οπαδοί (άλλες φορές έχοντας δώσει δικαιώ-ματα και άλλες όχι), όταν αποδεδειγμένα υπάρχουν δοσοληψίες της αστυνομίας με ιδιοκτήτες ομάδων, τότε, ό,τι συνέβη, θα ξανασυμβεί. Αν μπορούσαμε να συνοψίσουμε τα τελευταία δέκα χρόνια σε λίγες λέξεις, αυτές θα ήταν «ολομέτωπη επίθεση στον Άνθρωπο». Σε συνολικό και διαρκές επίπεδο.

Ο «Δούρειος Ίππος» ήταν η οικονομική καταστροφή που διαλύει κάθε έκφανση της κοινωνικής πραγματικότητας. Οι κυβερνήσεις που άλλαξαν τα τελευταία δέκα χρόνια στην Ελλάδα δεν ήταν τίποτα περισσότερο από εκφάνσεις της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Δηλαδή όψεις συμφερόντων και ανακυκλώσιμα υλικά της ίδιας ζωοδόχου δύναμης. Της ανάθεσης. Ακριβώς αυτό συνέβη και στον αθλητισμό με ναυαρχίδα το ποδόσφαιρο, που αποτελούσε πάντοτε το λαοφιλέστερο άθλημα στα μέρη μας. Δείτε απλά ποιοι έχουν εμπλακεί με το ποδόσφαιρο στη χώρα μας από το 2010 και μετά. Όχι φυσικά πως πριν όλα ήταν αγγελικά πλασμένα, το αντίθετο, αλλά αυτό που έχει συμβεί τα τελευταία οχτώ χρόνια ξεπερνάει και την πιο αρρωστημένη φαντασία. Βάλτε μέσα σε αυτό το κάδρο και της ανάμειξη της αστυνομίας και θα καταλάβετε πως σερβιρίστηκε αυτό το ευωδιαστό μείγμα, που κάθε Σαββατοκύριακο μας κάνει να ξενερώνουμε όλο και πιο πολύ.

Τα τελευταία χρόνια έχουν τρέξει καμπάνιες ενάντια στην Κάρτα Φιλάθλου, για την αποποινικοποίηση των καπνογόνων, υπέρ των μετακινήσεων και ενάντια στην απαγόρευση τους, έχουν γίνει διάφορες κινήσεις στα χρόνια της κρίσης για συλλογή ρούχων και τροφίμων από Συνδέσμους. Κατά την ταπεινή μας άποψη, το κύριο αίτημα των οπαδών από εδώ και πέρα θα πρέπει να είναι ένα: Να ξαναγίνουν συνυπεύθυνοι στα σωματεία που υποστηρίζουν. Να απαιτήσουν να έχουν λόγο στις ομάδες και κανένας επιχειρηματίας να μην τους
καπελώνει, τους διαιρεί και τους διχάζει. Όλοι, ανεξαρτήτως οπαδικών προτιμήσεων, θα πρέπει να προσανατολιστούν σε ένα διαφορετικό μοντέλο διοίκησης.

Δεν ξέρουμε αν το μοντέλο που ταιριάζει είναι αυτό του γερμανικού ποδοσφαίρου (50+1%), δεν ξέρουμε καν αν υπάρχει η βούληση αλλά και η υπευθυνότητα να λειτουργήσουν σαν εταιρείες λαϊκής βάσης, αυτό όμως που ξέρουμε είναι πως με το υπάρχον μοντέλο το ποδόσφαιρο ανήκει στους εγκληματίες, κάθε είδους. Η απειλή του ποδοσφαιρικού Grexit θα μπορούσε να είναι σωτήρια. Όλοι αυτοί που ερίζουν για το ποιος θα κάτσει στον θρόνο του βασιλιά που έχει τα «κουμάντα» στο ελληνικό ποδόσφαιρο, ενδιαφέρονται για δυο θέματα. Το πρώτο είναι η πίεση που μπορούν να ασκήσουν στην εκάστοτε κυβέρνηση χρησιμοποιώντας τη δυναμική της ομάδας. Το δεύτερο είναι τα εκατομμύρια του Champions League. Τα έσοδα του ελληνικού ποδοσφαίρου από χορηγούς, τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τα εισιτήρια είναι πενιχρά (τηρουμένων των αναλογιών), ακόμη και η μεταπώληση παιχτών που φέρνει σοβαρά έσοδα στα ταμεία των ΠΑΕ περνάει από το ευρωπαϊκό ποδοσφαιρικό χρηματιστήριο, την ποδοσφαιρική πασαρέλα που θα κάνει έναν παίχτη γνωστό και θα αυξήσει το κασέ του. H προοπτική της απαγόρευσης συμμετοχής ελληνικών ομάδων σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις θα αποτελούσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να απογυμνωθούν «οι επενδυτές που βάζουν από την τσέπη τους επειδή είναι οπαδοί της ομάδας, χωρίς κανένα συμφέρον». Αλλά η απειλή του grexit είναι απλά ένας μπαμπούλας, ένας μπαμπούλας για να αλλάξουν στην ελληνική ποδοσφαιρική πραγματικότητα ένα δύο πραγματάκια και that’s all. Σιγά μην χάσει η UEFA έτσι απλά πελατάκια.

Επιστρέφοντας λοιπόν στις δικές μας ευθύνες, στις ευθύνες που αναλογούν σε όσους πραγματικά αγαπούν τους Συλλόγους τους, έφτασε η στιγμή που ο στρουθοκαμηλισμός τελείωσε. Πια, εκείνο το παιδικό «εμείς είμαστε διαφορετικοί» και εκείνο το «για όλα φταίνε οι άλλοι» μπαίνουν στην άκρη. Η αλήθεια είναι μια και μοιάζει πια αμείλικτη. Αν θέλουμε πίσω τον έλεγχο των σωματείων μας, πρέπει να συγκρουστούμε πρώτα μέσα σε αυτά μεαυτούς που θεωρούν πως οι ομάδες μας τους ανήκουν. Οι Κυριακές μας τους ανήκουν. Η καύλα μας τους ανήκει. Όχι.

Είναι απλά διαχειριστές στην καλύτερη και τυχάρπαστοι στην χειρότερη, της τύχης των αγαπημένων μας ομάδων και θα πρέπει να τους επιτρέψουμε να τις χρησιμοποιούν ανάλογα με τις προσωπικές τους φιλοδοξίες. Τα όπλα στα γήπεδα δεν μας τρομάζουν. Τα έχουμε αντιμετωπίσει και στο παρελθόν. Είναι τα όπλα που εκπυσοκρότησαν. Τα όπλα που σημάδεψαν και δολοφόνησαν πιτσιρικάδες, είναι τα μαχαίρια που καρφώθηκαν σε καρδιές τραγουδιστών, είναι η σιωπή στα κελιά, οι έλεγχοι στα οδικά δίκτυα της χώρας. Οι πυροβολισμοί έξω από τα γήπεδα. Είναι οι ευθείες βολές από δακρυγόνα. Η στοχοποίηση, η υφαρπαγή των ζωών μας και στο τέλος οι φυσικές δολοφονίες μας. Όπως υπήρχαν στην κοινωνία έτσι μπήκαν και στα γήπεδα. Ό,τι πολεμήσαμε είναι ακόμη εδώ και πια έχει συγκεκριμένη μορφή. Εμείς είμαστε εδώ; Κι αν ναι, έχουμε τα κουράγια και τη συνείδηση να παλέψουμε για ακόμη μια φορά;

Ο Στρουθοκαμηλισμός τελείωσε.

www.humbazine.gr & https://el-gr.facebook.com/humbazine/

ΔΙΑΘΕΣΗ:
-βιβλιοπωλείο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
-ελευθεριακό εργαστήρι FAHRENHEIT451, Τσακάλωφ 20, Άλσος, τρίτη και πέμπτη 18:00-21:00+ και σάββατο 11:00-14:00+
έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε!

Αποσυνδεδεμένος timpanistis toreros

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 342
  • έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε!
    • Προφίλ
Απ: HUMBA και RFU Zine
« Απάντηση #28 στις: Σαβ 07 Ιούλ 2018 19:30 »
ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ #30



ΔΙΑΘΕΣΗ
-βιβλιοπωλείο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
-ελευθεριακό εργαστήρι FAHRENHEIT451, Τσακάλωφ 20, Άλσος, τρίτη και πέμπτη 18:00-21:00+ και σάββατο 11:00-14:00+

 
www.humbazine.gr & https://el-gr.facebook.com/humbazine/

Το HUMBA! #30 κατέφθασε γεμάτο Μουντιάλ. Αυτό μόνο. Καλή ανάγνωση!

Αναλυτικά τα περιεχόμενα:

EDITORIAL

    Από τη Ρωσία στο Κατάρ και από εκεί στον αγύριστο

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ | ΑΚΟΥΣΑΜΕ | ΕΙΔΑΜΕ

    «Θα κτίσουμε μια ομάδα από τον Λαό για τον Λαό…» (Για τα όσα γίνονται στην Ομόνοια Λευκωσίας και τη θέση που κρατά η Θύρα 9)
    Καμία (εθνική) ομάδα, παρά το ίδιο το κίνημα (Μια μικρή ωδή στην Ουρουγουάη και ένα μικρό κατηγορώ στην Αργεντινή –κάτι σαν αυτό εδώ)

bookimagesoundcheck

    Η Πλατεία Διοικητηρίου και ο αθλητικός σύλλογος ΠΑΟΔ
    Moacir Barbosa Nascimento: Ο άνθρωπος που επιλέχτηκε ως το εξιλαστήριο θύμα από την Drama Queen Βrazil

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΜΟΥΝΤΙΑΛ

    63 σελίδες και 25 κείμενα για το μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό γεγονός του πλανήτη

BREAK ΓΙΑ ΒΡΩΜΙΚΟ

    Scientist wins the World Cup (Μουσική περιπλάνηση στην Τζαμάικα με αφορμή το Μουντιάλ του 1998)
    Dizzy in Greece (Όταν ο Dizzy Gillespie και η ορχήστρα του έπαιξαν στην Αθήνα)
    Η εξεγερτική ελευθερία ως θεολογία του μέλλοντος (Για το μυθιστόρημα «Οι λεηλάτες του μεσημεριού»)
    The Terror (Μια ωδή στην καλύτερη φετινή σειρά)

EDITORIAL #30


Παράθεση
Από τη Ρωσία στο Κατάρ και από εκεί στον αγύριστο


Είναι η τρίτη φορά, σε αυτά τα 8 χρόνια κυκλοφορίας του περιοδικού, που το editorial ασχολείται με το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου, το αγαπημένο μας Μουντιάλ.

Το 2010, στη Νότια Αφρική, και το 2014, στη Βραζιλία, αυτό εδώ το εισαγωγικό κείμενο, αλλά και κείμενα που φιλοξενούνταν στις σελίδες του τεύχους, φιλοξένησαν τις σκέψεις μας για το πως ένα Μουντιάλ (και γενικώς μια μεγάλη αθλητική διοργάνωση) γίνεται η αιτία για μια αναδιάρθρωση σε αθλητικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο για την εκάστοτε χώρα που το φιλοξενεί. Από τα θανατηφόρα εργατικά δυστυχήματα στη Νότια Αφρική μέχρι το gentrification ολόκληρων περιοχών στη Βραζιλία, τα δύο τελευταία Μουντιάλ τράβηξαν πάνω τους τα βλέμματα όλου του πλανήτη και για λόγους μη-αγωνιστικούς. Όπως και με το Κατάρ ένα πράγμα.

Ωστόσο, με τη Ρωσία δεν είδαμε να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Πέρα από κάποιες σκόρπιες δηλώσεις αξιωματούχων πως δεν θα παρευρεθούν στα γήπεδα της Ρωσίας λόγω των ενεργειών του Πούτιν, τίποτε άλλο δεν φαίνεται να κινείται στην αχανή ρωσική χώρα. Κάποια βίντεο Ρώσων χουλιγκάνων να γυμνάζονται και να τρέχουν στα δάση σε διονυσιακή έκσταση είναι προφανώς επικίνδυνα για τη νοημοσύνη μας (αυτοί δεν έχουν κάτι τέτοιο), αλλά και αρκούντως γραφικά για να τα αναλύσουμε περαιτέρω. Εννοείται πως όλο και κάπου θα ξεφύγουν τα πράγματα και θα πέσει ξύλο, αλλά σίγουρα τα πάντα θα ελέγχονται αυστηρά για να γίνει η διοργάνωση με άψογο τρόπο. Άλλωστε, όπως έχει κατά καιρούς τονίσει και ο διακεκριμένος πουτινολόγος Δημοσθένης Λιακόπουλος, «στον Πούτιν, πουτινιές;»

Ίσως λοιπόν λόγω αυτού του αδιάφορου κλίματος από κοινωνικοπολιτική πλευρά –εντάξει, ίσως να έπρεπε να γράψουμε κάποια πραγματάκια για την υποτίμηση του ρουβλιού στις διεθνείς αγορές και τα πανάκριβα στάδια που
χτίζονται, αλλά ακόμα και αυτά δεν μας συγκινούν και τόσο πολύ– να πρέπει να εξετάσουμε το φετινό Μουντιάλ με βάση κάποια άλλα χαρακτηριστικά.

Το Μουντιάλ της Ρωσίας θα είναι το τελευταίο με αυτή τη μορφή. Δηλαδή, η τελευταία διοργάνωση που θα έχει 32 ομάδες, οι οποίες θα διεκδικούν το τρόπαιο της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας εν μέσω καλοκαιριού. Το 2022, στο Κατάρ, οι ομάδες θα είναι μεν 32, αλλά η διοργάνωση θα διεξαχθεί τον Νοέμβρη και τον Δεκέμβρη. Το 2026, η διοργάνωση θα διεξαχθεί ξανά καλοκαίρι, αλλά οι ομάδες θα είναι 48. Έτσι, μετά το Μουντιάλ της Γαλλίας το 1998, ακριβώς 20 χρόνια μετά, το φετινό Μουντιάλ είναι η τελευταία διοργάνωση που διεξάγεται ακριβώς όπως την αγαπήσαμε.

Το ποδόσφαιρο αλλάζει οριστικά. Οι αλλαγές στις διεθνείς διασυλλογικές διοργανώσεις και στα εγχώρια πρωταθλήματα, οι αποχωρήσεις χωρών από τις Ομοσπονδίες τους σε πιο ανταγωνιστικές (π.χ. η Αυστραλία άφησε την Ωκεανία για την Ασία), οι υποσχέσεις της FIFA σε κάθε νέα χώρα που εντάσσεται στο δυναμικό της, οι νέοι κανονισμοί που θέλει να δει ο Φαν Μπάστεν, η «λερωμένη» με σκάνδαλα κληρονομιά των Μπλάτερ-Πλατινί και ο συνεχιστής τους Ινφαντίνο. Θα μπορούσαμε να συνε- χίσουμε να παραθέτουμε διάφορα τέτοια γεγονότα, αλλά σίγουρα τα ξέρετε ήδη και δεν έχει νόημα να σας κουράσουμε.

«Το Παγκόσμιο Κύπελλο δεν βασίζεται αποκλειστικά στην ποιότητα, καθώς δεν έχει πάντα τις 32 καλύτερες ομάδες. Είναι ένας τρόπος συμβιβασμού. Είναι θέμα πολιτικής. Γιατί λοιπόν να μην έχουμε περισσότερες αφρικανικές ομάδες; Το νόημα της διοργάνωσης είναι να παίρνουν μέρος άνθρωποι από όλον τον πλανήτη. Αν δεν τους δώσεις το δικαίωμα στη συμμετοχή, πώς θα βελτιωθούν;» έλεγε το 2013 ο Μισέλ Πλατινί, αναφερόμενος στην επικείμενη αύξηση των συμμετοχών από 32 σε 48 ομάδες. Η αλήθεια είναι ότι αυτή η κυνική δήλωση του Μισέλ αντανακλά πλήρως το σκεπτικό με το οποίο αντιμετωπίζει το ποδόσφαιρο η FIFA. «Η αγορά πρέπει να ανοίξει και άλλο, αλλά πρέπει να το πούμε με ευγενικό τρόπο, σαν να νοιαζόμαστε για τους τριτοκοσμικούς», θα ακουγόταν στα γραφεία της FIFA και ο πανούργος Μισέλ το έφερε άψογα εις πέρας. Φυσικά, αυτή του η δήλωση συνέπεσε χρονικά με αυτή τη δήλωση του Ζεπ Μπλάτερ: «Από αμιγώς αθλητική σκοπιά, θέλω επιτέλους να δω την παγκοσμιοποίηση να εφαρμόζεται και στο Μουντιάλ, με περισσότερες χώρες από την Αφρική, την Ασία και την Καραϊβική». Για να είμαστε ειλικρινείς, και εμείς θα θέλαμε πολύ να ξαναδούμε την Τζαμάικα, το Τρίνινταντ και Τομπάγκο, τις χώρες της Πολυνησίας και πάει λέγοντας, αλλά παράλληλα θα θέλαμε αυτό να συμβαίνει σε ένα αμιγώς αθλητικό πλαίσιο και όχι με όρους ελεύθερης αγοράς και δισεκατομμυρίων δολαρίων που πρέπει να μοιραστούν ισόποσα σε όλο τον πλανήτη στους εκάστοτε χορηγούς.

Άλλωστε, όλη αυτή η πρεμούρα των αξιωματούχων για το «καλό» του ποδοσφαίρου, έρχεται στον απόηχο δεκάδων καταγγελιών για ξέπλυμα «μαύρου» χρήματος, ευνοϊκή μεταχείριση ομάδων, δωροδοκιών και πλήρους αδιαφορίας για το τι πραγματικά συμβαίνει σε μια κοινωνία που φιλοξενεί μια μεγάλη διοργάνωση. Από την άλλη πλευρά, είμαστε όλοι εμείς που χαιρόμαστε να βλέπουμε τέτοιες διοργανώσεις να γίνονται η αφορμή για να διεκδικήσουμε πολλά πράγματα παραπάνω για τη βελτίωση της ζωής μας. Και ας λιώνουμε μετά μπροστά από την τηλεόραση 10 ώρες σερί για να δούμε όλα τα ματς. Είπαμε, είμαστε οι αντιφάσεις μας. Επίπονο, αλλά δημιουργικό. Καλό καλοκαίρι να ‘χουμε!
έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε!

Αποσυνδεδεμένος timpanistis toreros

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 342
  • έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε!
    • Προφίλ
Furiosi, εκδ. Απρόβλεπτες, Βιβλιοπαρουσίαση 15/06/2019, Άλσος
« Απάντηση #29 στις: Τρι 11 Ιούν 2019 21:20 »
Furiosi, εκδ. Απρόβλεπτες, Βιβλιοπαρουσίαση 15/06/2019, Άλσος


Furiosi, εκδ. Απρόβλεπτες, Βιβλιοπαρουσίαση 15/06/2019

Στα πλαίσια του 3ου Ελευθεριακού Φεστιβάλ Βιβλίου Ιωαννίνων (libo-i.gr) θα πραγματοποιηθεί το σάββατο 15/06/19 και ώρα 18:00 (στο Άλσος) βιβλιοπαρουσίαση του Furiosi, του Νάνι Μπαλεστρίνι. Το βιβλίο θα παρουσιάσει ο μεταφραστής και ο εκδότης. Αμφότεροι γνωστοί από το αξιάγαπητο περιοδικό Humba και τις εκδόσεις Απρόβλεπτες, που μας έχουν χαρίσει βιβλία-οπαδικούς σταθμούς, όπως "Το φαινόμενο των ουλτρας στην Ιταλία", "Hoolifan" και "Το ποδόσφαιρο στην Αφρική".

Όσοι οπαδοί αρέσκεστε να μιλάτε με άλλους οπαδούς, και άλλων ομάδων, για την κοινή σας εμπειρία και τη διασύνδεση με την πολιτική και κοινωνική κίνηση, είστε ευπρόσδεκτοι!!!

Παράθεση
Βιβλιοπαρουσίαση – Συζήτηση

Furiosi

Νάνι Μπαλεστρίνι

εκδόσεις «Απρόβλεπτες», 2012 α’ έκδοση, 2018 β’ έκδοση

…και ύστερα ξαφνικά από τη γέφυρα της πρύμνης αφήσαμε να ξετυλιχτεί το πανό τους που έγραφε I FURIOSI το ανοίξαμε γυρισμένο ανάποδα στην πλώρη του πλοίου και ενώ το πλοίο απομακρύνονταν σιγά σιγά από το λιμάνι υψώθηκε ένα μανιασμένο ουρλιαχτό αααα που υψώνονταν από ολόκληρο το Κάλιαρι και εμείς αρχίσαμε να τραγουδάμε όλοι μαζί «Δεν υπάρχουν πια δεν υπάρχουν πια οι Furiosi δεν υπάρχουν πια»…

Ο γνωστός στο ελληνικό κοινό από τα εμβληματικά έργα «Τα θέλουμε όλα» και «Αόρατοι» Μπαλεστρίνι, μέσα από την ανασύνθεση/καταγραφή της προσωπικής ιστορίας ενός οπαδού της Μίλαν -ακολουθώντας το μοτίβο όλων του των βιβλίων-, στην πραγματικότητα δε βιογραφεί απλά το συγκεκριμένο μέλος των “Brigatte Rossoneri” (ιστορικός σύνδεσμος της Μίλαν, ιδρύεται την εποχή που οι Ερυθρές Ταξιαρχίες βρίσκονται σε άνθηση), αλλά μάς μεταφέρει στη σκληρή ιστορία του ιταλικού οπαδισμού που κυριολεκτικά ανεβαίνει όταν το ταξικό/κοινωνικό κίνημα παίρνει την κατιούσα.

Πώς επηρεάστηκε το γήπεδο από την πολιτική; Τα σύμβολα, τα συνθήματα, οι απεικονίσεις στις κερκίδες, πόσο προέρχονται από την άνοδο του κινήματος; Μετά την καταστολή, που εκκινεί τα λεγόμενα μολυβένια χρόνια, βρίσκουν οι κινηματίες καταφύγιο στις κερκίδες ή όχι; Και τα αφεντικά των ΠΑΕ; Πώς γίνεται να είσαι εργάτης και να απεργείς στη Φίατ και την ίδια ώρα η ομάδα σου να παίζει αντίπαλη με τη Γιουβέντους, έτερη ιδιοκτησία της οικογένειας Ανιέλι; Ή, ακόμα, η βία μεταξύ οπαδών -με κάμποσους καταγεγραμμένους νεκρούς-, πώς μπορεί να συνάδει με τα προτάγματα περί ελευθερίας και χειραφέτησης; Κι όλα αυτά πως συνδέονται με τον επαγγελματικό αθλητισμό στην Ελλάδα του 2019; *Ο Νάνι Μπαλεστρίνι απεβίωσε στις 20 Μάη 2019

ekdoseis-aprovleptes.gr
humbazine.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Κυρ 30 Ιούν 2019 15:49 από fon7 »
έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε!

Αποσυνδεδεμένος RASTA

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.384
    • Προφίλ
Yallah,Yallah...
« Απάντηση #30 στις: Πεμ 31 Οκτ 2019 21:41 »
Το «¡Yallah! ¡Yallah!: Ποδόσφαιρο, Πάθος και Αντίσταση!» Α' Προβολή είναι ένα ντοκιμαντέρ το οποίο με αφορμή το ποδόσφαιρο παρουσιάζει όψεις από την κοινωνική και πολιτική καθημερινότητα της Παλαιστίνης.
Το ντοκιμαντέρ θα προβάλλεται μέχρι και το Σάββατο στον κινηματογράφο Στουντιο new star art cinema, στις 20:15.
Υπάρχει μια χαρακτηριστική σκηνή όπου ο ερασιτέχνης κατ' ουσία ποδοσφαιριστής βγαίνει στην αυλή του μικρού σπιτιού του περιστοιχισμένος από μερικά δέντρα ελιάς. Στην Παλαιστίνη η ελιά λειτουργεί ως σύμβολο αντίστασης. Κατά την διάρκεια της δεύτερης Ιντιφάντα το Ισραηλινό κράτος εκπόνησε ένα σχέδιο ξεριζωμού των δέντρων ελιάς στα Παλαιστινιακά εδάφη.
Ένα σύνθημα των παλαιστίνιων ανέφερε: «Θα παραμείνουμε ριζωμένοι στην Γη μας σαν την Ελιά και το Θυμάρι».


https://www.facebook.com/107727076071490/posts/1368419366668915/
« Τελευταία τροποποίηση: Παρ 01 Νοέ 2019 18:59 από fon7 »
" Ανυποχώρητος: σημαίνει να είναι το κεφάλι σου μέσα στο στόμα του λύκου κι εσύ να του λες άντε γαμήσου... "

Fidel Castro

Αποσυνδεδεμένος fon7

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 26.316
    • Προφίλ
Απ: HUMBA και RFU Zine
« Απάντηση #31 στις: Κυρ 13 Ιούν 2021 10:51 »


Το HUMBA! δεν έχει βρει ακόμα το τέρμα
Μια συζήτηση με τους ΠιΖήτα, Sotrek και Βarefoot Flag για το περιοδικό που βλέπει τα σπορ με άλλο μάτι.

To HUMBA! είναι ένα περιοδικό. Όχι, όχι. Ξανά. Το HUMBA! δεν είναι απλά ένα περιοδικό. Κάπως καλύτερα. Το HUMBA! είναι ένα περιοδικό που κυκλοφορεί κάθε τρεις μήνες από το 2010 και είναι αφιερωμένο στην κοινωνική και πολιτική διάσταση των σπορ, την εμπειρία του γηπέδου, την οπαδική κουλτούρα και τον κόσμο της κερκίδας. Πολύ καλύτερα.

Ας περάσουμε τώρα στην ονομασία του. «Οι παίκτες της ομάδας κατευθύνονται προς το πέταλο και με ενωμένα χέρια υποκλίνονται στους φιλάθλους τρεις φορές (με ζωντάνια και νεύρο σαν μια φορά), οι οποίοι με τέλειο συγχρονισμό ανταποδίδουν με τον ίδιο τρόπο την κίνηση των αθλητών. Αμέσως μετά, ο οργανωτής της εξέδρας από τη βάση του ή πολλές φορές κάποιος παίκτης από την ομάδα παίρνει το μικρόφωνο ή την ντουντούκα και απευθύνεται στο κοινό λέγοντας «Gimmie an H», και μετά με την ίδια κραυγή ζητάει να του «δώσουν» ένα U, ένα M, ένα B, ένα A. HUMBA! Μετά από κάθε γράμμα όλο το πέταλο επαναλαμβάνει δυνατά. Η διαδικασία κλείνει φωνάζοντας όλοι μαζί ένα σύνθημα. Ξεκίνησε από τους οπαδούς της Mainz στα μέσα του 1990. Από τότε σε κάθε γήπεδο (όχι μόνο στο ποδόσφαιρο), εκτελείται η τελετουργία του humba με μικρές παραλλαγές, αλλά η κεντρική ιδέα είναι ίδια: οι παίκτες και οι οπαδοί κάθονται κάτω, μετά χοροπηδούν και τραγουδούν όλοι μαζί. Το humba δε σημαίνει κάτι, συμβολίζει όμως κάτι πολύ σημαντικό: πως οι οπαδοί –ούτε οι παίκτες, ούτε οι προπονητές, ούτε οι παράγοντες– είναι τα πιο σημαντικά μέλη ενός αθλητικού συλλόγου».

Οι παραπάνω πληροφορίες αλιεύτηκαν από την σελίδα του περιοδικού λίγο πριν περάσουμε στους κύριους μηχανισμούς του: τα άτομα που γράφουν σε αυτό και αποτυπώνουν τις σκέψεις τους για όσους ψάχνουν κάτω από το τραπέζι, πίσω από το τέρμα, μέσα στο ντουλάπι ή στις κερκίδες για την πραγματική ουσία των σπορ και όχι για το λαμπερό περιτύλιγμά τους. Μιλήσαμε, λοιπόν, με τον ΠιΖήτα, τον Sotrek και τον Barefoot Flag για το HUMBA!, το περιβόητο «no politica», την ESL, τις εξέδρες και φυσικά το Euro. Α, ναι, και για το τελευταίο τεύχος που κυκλοφορεί μέχρι το επόμενο.



Από το 2010 στο 2021. Βρήκατε το «κοινωνικό και πολιτικό νόημα των σπορ, την εμπειρία του γηπέδου και την οπαδική κουλτούρα;» ή είναι κάτι που συνεχώς μεταβάλλεται, δίνοντας έτσι «τροφή» στο περιοδικό για νέες ιστορίες;

Πριν πολλά χρόνια, είχε κυκλοφορήσει μια γενεθλιακή αφίσα από την ιστορική κατάληψη της Villa Amalias που είχε σαν κεντρικό σύνθημα το εξής: 10 χρόνια και ακόμα δεν έχουμε βρει το τέρμα. Και το 10 ήταν η φανέλα του Μαραντόνα. Κάπως έτσι και εμείς. «Παίζουμε μπάλα», γράφουμε, συζητάμε, παρεμβαίνουμε όπως και όπου μπορούμε, 11 χρόνια τώρα και ακόμα τέρμα δεν έχουμε βρει. Δεν υπάρχει βασικά τέρμα στο παιχνίδι μας. Πάντα θα υπάρχει το κοινωνικό και πολιτικό νόημα άμεσα ή έμμεσα, μπροστά ή πίσω από τα σπορ. Η εμπειρία του γηπέδου δεν θα παύσει να υπάρχει παρά μόνο αν φτάσουμε κάποια στιγμή σε αποστειρωμένα γήπεδα ή γήπεδα άδεια χωρίς κόσμο όπου οι αθλητές θα παίζουν αποκλειστικά και κατ’ εντολή χορηγών, τηλεοράσεων, επενδυτών και προς τέρψη των καταναλωτών αθλητικού θεάματος και όχι φιλάθλων, οπαδών, υποστηρικτών ή όπως αλλιώς αποκαλεί ο καθένας τον 12 ο  παίκτη, τον 6ο ή τον 8ο και πάει λέγοντας… Οι ιστορίες που συνοδεύουν τους πρωταγωνιστές του παιχνιδιού, είτε αυτοί είναι εντός των γραμμών είτε στις κερκίδες, θα είναι πάντα εδώ και θα περιμένουν να τις ανακαλύψουμε και να βρούμε αυτές που έχουν περισσότερο ενδιαφέρον, αυτές που βγάζουν πάθος, συναίσθημα, τρέλα, αυτές τις ιστορίες που κάνουν τα σπορ και εν τέλει την κοινωνία κάπως καλύτερη…

Ποια είναι η αντίδρασή σας κάθε φοράπου το μάτι σας πέφτει σε ένα πανό «no politica»; Είναι η -υποτιθέμενη- αποστασιοποίηση από την πολιτική η λύση σε ένα άθλημα που εκτός από τα τζαρτζαρίσματα εντός γηπέδου, χαρακτηρίζεται από αυτή; Και στο κάτω-κάτω, ταξικό δεν είναι το ζήτημα;

Αχ αυτό το no politica. Από τότε που χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά με τελείως διαφορετικά κίνητρα και στόχευση από τους ultras της Σαμπντόρια (που μόνο φίλα προσκείμενους με το ρατσισμό και την άκρα δεξιά δεν τους λες) πριν από 30 χρόνια, μέχρι και σήμερα έχει γίνει της… διαστρέβλωσης το κάγκελο. Ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια τα πολιτικά σύμβολα και ιδεολογίες να μην μπαίνουν πάνω από την οπαδική κουλτούρα και να μην δημιουργούνται έχθρες και αντιπαλότητες εντός της κερκίδας, και έχει δυστυχώς καταλήξει να είναι προκάλυμμα αφενός ακροδεξιών και ρατσιστικών αντιλήψεων και αφετέρου απάντηση σε οποιαδήποτε προσπάθεια μέρους της κερκίδας να ασχοληθεί με εξωγηπεδικά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Για να το ξαναπούμε ακόμη μια φορά: σε αυτήν την κοινωνία, υπό αυτές τις συνθήκες και τον ζόφο που βιώνουμε όλοι και όλες, δεν γίνεται η κερκίδα να μένει απ’ έξω, κλεισμένη στη γυάλα της. Όπως σεβόμαστε και εκτιμούμε δεόντως αθλητές που σπάνε τη δική τους γυάλα και μιλάνε για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα και παίρνουν θέση, έτσι ακριβώς πρέπει να λειτουργεί και μια υγιής κερκίδα (εννοώντας την υγεία ως μια σωστή οπαδική νοοτροπία και εχθρική προς οποιαδήποτε φασιστική-ρατσιστική συμπεριφορά). Ανακοινώσεις συνδέσμων που ξεκινάνε με την πρόταση, Είμαστε οπαδοί, γηπεδικοί, άρρωστοι με την ομάδα μας, αλλά δεν γίνεται να μην ασχοληθούμε και να μην πάρουμε θέση για εκείνο ή το δείνα κοινωνικοπολιτικό θέμα, μας καλύπτει και μας χαροποιεί απόλυτα. Και ευτυχώς, στην Ελλάδα έχουμε διαβάσει πολλές τέτοιες ανακοινώσεις από πολλούς και διάφορους συνδέσμους («μικρών» και «μεγάλων» ομάδων).



Είναι η «κόντρα» της ESL με την UEFA υποκριτική; Οι διαφορές ανάμεσά τους, θεωρώ, δεν είναι πολλές. Η ανισότητα μεταξύ των ομάδων και των πρωταθλημάτων εξακολουθεί να υφίσταται, με ή χωρίς τη ESL.

Εδώ θα πρέπει να σταθούμε με λίγο διαφορετικό μάτι. Αν συμφωνήσουμε πως εντός ύστερου/νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού (πρέπει να) συνεχίζουν να υφίστανται κάποιοι φορείς ρυθμιστικών πλαισίων, ένας εξ αυτών είναι κι η UEFA (και ας μην επεκταθούμε στη FIFA). Υπό την αιγίδα της λοιπόν, διοργανώνονται διοργανώσεις είτε σε χώρες είτε μεταξύ πολλών χωρών. Το ότι έχει πάρα πολλά στοιχεία διαφθοράς, αν και πρέπει να σημειώσουμε πως υπό τη διοίκηση του Τσεβερίν φαίνεται να υπάρχει μια άλλη επικοινωνιακή διάσταση. Στο προκείμενο, η UEFA προφανώς κι ανησυχεί όχι μόνο για το «προϊόν ποδόσφαιρο» αλλά και για το αν θα συνεχίσει να παίζεται και σε χώρες, περιοχές με μικρότερη εξέλιξη του αθλήματος. Είναι προφανές πως υπό αγοραίους όρους και σε ένα αξιακό πλαίσιο περαιτέρω εμπορευματοποίησης, η UEFA δεν θ΄αποτελέσει κάποιο εργαλείο απελευθέρωσης του αθλήματος. Αλλά η πλήρης αποχαλίνωση (όπως βλέπουμε π.χ. στο ευρωπαϊκό μπάσκετ) κι εμπέδωση καθαρών όρων αγοράς, μέσω συγκρότησης Κλειστών Αγορών, είναι ένα βήμα προς τη…βαρβαρότητα κι όχι προς το…σοσιαλισμό (έτσι για να θυμηθούμε μια αγαπημένη ρήση της Ρόζας Λούξεμπουργκ)

Αγαπημένη εξέδρα ή εξέδρες και γιατί.

Θ' αποφύγουμε την μεμονωμένη αναφορά – κι ας πρόκειται φυσικά για εξέδρες αγαπημένων (ή όχι) ξένων ομάδων. Ας δώσουμε ένα στίγμα όμως πως ακόμη κι εξέδρες άλλων «μακρινών ηπείρων» που έχουμε ενίοτε ασχοληθεί στα παλιότερα τεύχη μας (από Μαρόκο κι Αίγυπτο, έως Ιαπωνία, Κεντρική, Νότια Αμερική), αξίζουν μιας ματιάς και πολύ περισσότερο μιας αναζήτησης. Μια κερκίδα που πριν τον αγώνα καταστρώνει σχέδια για μια όμορφη κερκίδα, με χρώμα και παλμό και όχι για το πώς θα την πέσει στους αντιπάλους. Μια κερκίδα που γίνεται ένα με την ομάδα, γίνεται ο 12ος, ο 6ος, ο έξτρα παίκτης. Μια κερκίδα που όταν πρέπει, να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της, με πρώτο από όλα το δικαίωμα να μην αντιμετωπίζονται οι οπαδοί σαν ειδική κατηγορία πολιτών που χρήζουν ειδικής μεταχείρισης. Μια κερκίδα που σέβεται τον αντίπαλο και δεν τον αντιμετωπίζει σαν εχθρό. Αναγνωρίζοντας όταν πρέπει τον «κοινό εχθρό» και προστατεύοντας το «σπίτι» της από οποιονδήποτε κίνδυνο και για να το κάνει αυτό δίχως να χρησιμοποιεί εξωτερικές βοήθειες, όπως αστυνομία, διοίκηση ή μπράβους. Αυτόνομη που δεν εξαρτάται από τη διοίκηση, που είναι σε επαφή με τον σύλλογο αλλά δεν παίρνει και δεν δέχεται εντολές. Να ασχολείται με θέματα που απασχολούν όλο τον κόσμο. Να παίρνει θέση. Και να μην επιτρέπει ρατσιστικές φωνές, ρίχνοντας πόρτα σε φασίστες διατηρώντας την πολυσυλλεκτικότητά της.



Ας μιλήσουμε λίγο για το τεύχος Άνοιξη; Τι θα βρούμε σε αυτό και ποιες ιστορίες σας έκαναν εντύπωση καθώς τις γράφατε;

Το τελευταίο τεύχος μας, το 40ο παρακαλώ, δίνει βάρος στο δεύτερο μισό του… υποτίτλου μας: την εμπειρία το γηπέδου και την οπαδική κουλτούρα. Συνεντεύξεις με οπαδικά γκρουπ του εξωτερικού, εμπειρίες ανθρώπων από τα γήπεδα και τις κερκίδες της Νοτίου Αμερικής αλλά και από τις οπαδικές εκδρομές των 90ς, καθώς και πλούσιο φωτογραφικό υλικό από υπέροχες γηπεδικές φάτσες στις κερκίδες της Αργεντινής. Επίσης δύο υπέροχα κείμενα για δύο πόλεις και… τρεις ομάδες ιστορικές, δύο μπασκετικές και μια ποδοσφαιρική. Η ιστορία του ντέρμπι της Μπολόνια και η άγρια κόντρα της Βίρτους με την Φορτιτούντο και η σχέση πάθους των κατοίκων του Ντόρτμουντ με την ομάδα της πόλης τους. Τέλος, μια ενότητα υπό τον τίτλο «Football is for the fans», όπου διάφοροι συνεργάτες του περιοδικού καταθέτουν την άποψή τους για την… μεγάλη ιδέα της ESL.



Κεφάλαιο Euro. Προβλέψεις για νικητή και «μεγάλο χαμένο» (η Αγγλία απορρίπτεται ως απάντηση και στις δύο περιπτώσεις για ευνόητους λόγους).
Μήπως, τελικά, θα δούμε Κόπα Αμέρικα;

ΠιΖήτα:

Ξεκινώντας τις αναμνήσεις από το EURO 88 (με ένα φορμάτ 8 ομάδων, μια χαρά μου ακούγεται πάντως) και τον παντοτινό έρωτα με το EΪΡΕ, το θαυμασμό για τον τελευταίο χορό της ΕΣΣΔ και το…φλερτ με την Ολλανδία, συνεχίζοντας με ένα άλλο φλερτ εκείνο για τη Δανία το ’92, φτάνοντας σε κείνο για την Τσεχοσλοβακία (κυρίως) αλλά και Πορτογαλία το ’96 και τη Γαλλία και ξανά την Πορτογαλία το 2000, έκτοτε μπαίνει κι ο…εθνικός καταναγκασμός ώσπου φτάνουμε στο 2016, που αν βγάλεις τις Ισλανδία, Ουαλία – είπαμε η Ιρλανδία, ντε, εκτός συζήτησης – ελάχιστες μνήμες. Οπότε, ποιο… EURO 2021 που δεν άλλαξε καν όνομα! Κάθε επιτυχία σε Σκωτία, Φινλανδία πρωτίστως και ν΄ακούγεται όσο πιο πολύ η Βόρεια Μακεδονία!!! Κόπα Αμέρικα ε; Φυσικά και ναι (εφόσον ξεκινήσει όμως κι εδώ χωράει πολύ μεγάλη κουβέντα, για τη διαχείριση των Mega Events σε χώρες που έχουν άλλες ανάγκες – πόσο μάλλον εν μέσω πανδημίας). Με την Ουρουγουάη σαφώς! (καλά για το…μπάσκετ δεν μας ρώτησες όμως τίποτα).

Παρέμβαση συντάκτη: σωστή παρατήρηση.

Sotrek:

Ποτέ δεν υποστήριζα κάποια συγκεκριμένη ομάδα στα EURO τουρνουά. Ίσως λίγο έκλινα προς την Αγγλία γιατί γουστάρω όλη αυτήν την μούρλα και το πάθος (και εντέλει την στεναχώρια) που βγάζουν οι Άγγλοι οπαδοί με την εθνική τους. Σε αυτό το Euro με τις τόσες… πρωτιές(πρώτη φορά σε λάθος έτος, χωρίς κόσμο, με var, με πέντε αλλαγές) θα ήθελα να δω old school football με τις τακτικές και τα σούπερ ντούπερ συστήματα να πηγαίνουν περίπατο και να βγει από τους παίκτες πάθος και ενέργειες στο χορτάρι που θα έχουμε να τις λέμε και να τις περιγράφουμε. Παράλληλα θα βλέπω φυσικά και Copa, ξέρεις, για τις ανάλογες συγκρίσεις…

Barefoot flag:

Όταν ήμουν πιτσιρίκι με έλκυε η γραφικότητα και ο κωλοπαιδισμός των Ιταλών, όποτε μέχρι την εφηβεία μου τους έτρεφα μια συμπάθεια. Μεγαλώνοντας συνέχισα να παρακολουθώ, στο μέτρο του δυνατού, όσα περισσότερα παιχνίδια μπορώ από τέτοια μεγάλα αθλητικά γεγονότα. Αλλά έχοντας στραμμένη την προσοχή μου σε συγκεκριμένους παίχτες, π.χ. στο πάθος του Πουγιόλ, ή την επιβλητικότητα του Νόιερ. Σε αυτό το Euro θα έχω στραμμένη την προσοχή μου στους Νγκολό Καντέ και Κίλιαν Εμπαπέ.
provocateur.gr