Αποστολέας Θέμα: Προσοχή! Σας κλέβουν με ένα τηλεφώνημα  (Αναγνώστηκε 1332 φορές)

Αποσυνδεδεμένος ΛΑΜΙΑ FANS

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.908
  • ΠΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΑΜΙΑ!
    • Προφίλ
Παράθεση
Προσοχή! Σας κλέβουν με ένα τηλεφώνημα


Κι όμως υπάρχει απάτη που μπορεί να αδειάσει το πορτοφόλι σας με ένα απλό τηλεφώνημα. Η απάτη είναι τόσο αποτελεσματική και έχει τόσα πολλά θύματα στην Ελλάδα που οδήγησε την αστυνομία σε έκτακτα μέτρα για την ενημέρωση των πολιτών.

Για να σας κλέψουν αρκεί να απαντήσετε στην κλήση που σας γίνεται. Τα περισσότερα θύματα περιγράφουν ότι απλά δέχονται μια κλήση στο κινητό τους, απαντούν και απλά μετά από μερικά δευτερόλεπτα ακούν ένα ηχογραφημένο μήνυμα που τους ευχαριστεί. Στο ενδιάμεσο έχουν χρεωθεί με αρκετά ευρώ...

Αυτή ωστόσο δεν είναι η μόνη απάτη που γίνεται από το τηλέφωνο. Μόδα έχουν γίνει και οι κλήσεις όπου οι δράστες προσποιούνται τους αστυνομικούς ζητώντας χρήματα για τη “διευθέτηση” τροχαίου ή τους φίλους συγγενικού προσώπου εκ μέρους του οποίου ζητούν και πάλι χρήματα για να διευθετήσουν μια υπόθεση.

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ.
Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, σε διάφορες περιοχές της χώρας, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά, η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:

Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
newsit.gr

ΚΕΡΚΙΔΑ ΚΑΘΑΡΗ ΑΠΟ ΛΑΜΟΓΙΑ!!!

Αποσυνδεδεμένος ΛΑΜΙΑ FANS

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.908
  • ΠΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΑΜΙΑ!
    • Προφίλ
Παράθεση
Συναγερμός με τις τραπεζικές απάτες – Οι 7 τρόποι που παραπλανούν τα θύματα

 
Σύμφωνα με νέες έρευνες, ένα μεγάλο μέρος των χρηστών και συγκεκριμένα το 72%, δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τη διαφορά ανάμεσα σε μια απάτη και ένα νόμιμο e-mail

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το 2021 καταγράφηκε αύξηση κατά 609% των περιστατικών απάτης στις μεταφορές πιστώσεων και κατά 320% στην αναλογούσα αξία τους. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 8.365 περιστατικά απάτης συνολικής αξίας 26,3 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 1.179 περιστατικά απάτης συνολικής αξίας 6,2 εκατ. ευρώ το έτος 2020.

Αν και η αναλογία αυτών των περιστατικών απάτης, στο σύνολο των συναλλαγών είναι μικρή (0,00199%), οι τράπεζες έχουν τεθεί σε κατάσταση συναγερμού, καθώς η πλειονότητα των τεχνικών διενέργειας της απάτης αφορά τις μεθόδους της έκδοσης εντολής πληρωμής από τον απατεώνα καθώς και της χειραγώγησης του πληρωτή από τον απατεώνα.

Σε ειδικό ενημερωτικό ηλεκτρονικό μήνυμα, η Optima Bank ευαισθητοποιεί τους καταναλωτές- πελάτες, ειδικά εν όψει των αυξημένων αγορών της εορταστικής περιόδου.

Οι εικονικές σελίδες e-banking
Πρώτη εστία κινδύνου, οι εικονικές σελίδες e-banking. Ηλεκτρονικοί απατεώνες, εκμεταλλεύονται το περιβάλλον του e-banking δημιουργώντας μια οπτικά πανομοιότυπη σελίδα με αυτή του login, προσπαθώντας να υποκλέψουν τους κωδικούς και να αποσπάσουν χρήματα. Για την ασφάλειά σας, είναι απαραίτητο να συνδέεστε αποκλειστικά μέσα από τον σύνδεσμο που υπάρχει στην επίσημη σελίδα της τράπεζας.

Phishing emails
Ένας τρόπος εξαπάτησης που χρησιμοποιείται ευρέως είναι μέσω email. Σε αυτή την περίπτωση αποστέλλεται από τους επίδοξους απατεώνες ένα email όπου προσποιούνται ότι ο αποστολέας είναι η τράπεζα του παραλήπτη και αναφέρουν ότι:

έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί ο λογαριασμός ή η κάρτα του αποδέκτη
«έχει παρατηρηθεί κάποια ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα του.
Τι καταφέρνουν με αυτόν τον τρόπο; Στοχεύουν να αποσπάσουν προσωπικές πληροφορίες, κωδικούς e-banking, κωδικούς μίας χρήσης (OTP) και στοιχεία καρτών.

Συνήθως χρησιμοποιούν ορολογία του κατεπείγοντος και το πρόσχημα ότι η κάρτα ή ο λογαριασμός του παραλήπτη έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί προσωρινά, προτρέποντας έτσι τον αποδέκτη να μεταβεί σε κάποια ιστοσελίδα ή να κατεβάσει κάποιο αρχείο και να ακολουθήσει τις υποτιθέμενες οδηγίες.

Πλαστοπροσωπία μέσω e-mail (E-mail impersonation)
Η πλαστοπροσωπία μέσω e-mail είναι μια στοχευμένη μέθοδος εξαπάτησης, καλά σχεδιασμένη που φαίνεται ρεαλιστική. Ο απατεώνας παρουσιάζεται ως κάποιο αξιόπιστο άτομο, για παράδειγμα ως υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, με σκοπό τη μεταφορά χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό ή την αποκάλυψη ευαίσθητων πληροφοριών, ώστε να έχει πρόσβαση στο δίκτυο της εταιρείας.



Πώς ξεχωρίζουμε ένα ύποπτο mail
Μερικά στοιχεία που μπορεί να σας βοηθήσουν να αναγνωρίσετε ένα ενδεχομένως δόλιο e-mail:

Τόνος και ύφος

Οι περισσότεροι απατεώνες απαιτούν από τον παραλήπτη να ενεργήσει άμεσα
Εμπιστευτικότητα
Ορισμένοι υποδηλώνουν ότι οι ενέργειες που σας ζητούν αποτελούν μέρος ενός εμπιστευτικού προγράμματος και δεν πρέπει να συζητηθεί με συναδέλφους ή προϊσταμένους
Αίτημα για αποστολή χρημάτων ή κοινοποίηση ευαίσθητων πληροφοριών
Σε οποιοδήποτε τέτοιο αίτημα θα πρέπει να γίνεται επιβεβαίωση μέσω πολλαπλών πηγών
Ασυνήθιστα αιτήματα
Αίτημα για άμεση μεταφορά χρημάτων, συνήθως σε προμηθευτή, αλλά με διαφορετικό αριθμό από αυτόν που είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν.
SMS Phishing (Smishing)
Τα SMS αποτελούν έναν εξίσου συνηθισμένο τρόπο εξαπάτησης, στα οποία οι επίδοξοι απατεώνες ζητάνε από τον παραλήπτη να μεταβεί σε κάποιον σύνδεσμο ή να καλέσει για να ενεργοποιήσει ή να επαληθεύσει τα στοιχεία του λογαριασμού του.


Ο σύνδεσμος που φροντίζουν να συμπεριλαμβάνουν, οδηγεί σε κάποια ψεύτικη σελίδα και ο αριθμός τηλεφώνου στον απατεώνα που θα ισχυριστεί ότι εκπροσωπεί τη νόμιμη επιχείρηση.

Και στις δύο περιπτώσεις οι απατεώνες προτρέπουν τους αποδέκτες να ακολουθήσουν αμέσως τις οδηγίες που υπάρχουν στον σύνδεσμο που τους έχει σταλεί ώστε να λυθεί το πρόβλημά τους.

Συσκευές ανίχνευσης πιστωτικών/χρεωστικών καρτών (Skimming)
Μια τακτική υποκλοπής στοιχείων μέσω συσκευών ανίχνευσης που μοιάζουν με πραγματικούς αναγνώστες καρτών για χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες και συνήθως τοποθετούνται από τους απατεώνες στις προσόψεις των τραπεζικών ATMs.

Στην περίπτωση αυτή όταν ο κάτοχος σύρει την κάρτα μετά το τέλος της συναλλαγής, η συσκευή (skimmer) καταγράφει πληροφορίες όπως αριθμούς πιστωτικών/χρεωστικών καρτών και τις αποθηκεύει. Παρόμοιες συσκευές αντιγράφουν τα πληκτρολόγια των μηχανημάτων ανάγνωσης καρτών σε ATM και επιτρέπουν σε απατεώνες να καταγράφουν το PIN σας.

Πώς να αποφύγετε το skimming;
να ελέγχετε προσεκτικά τον χώρο γύρω από το ΑΤΜ για τυχόν ύποπτες κινήσεις, πριν την έναρξη της συναλλαγής
να βεβαιώνεστε ότι στη πρόσοψη του ΑΤΜ δεν υπάρχει κάποιο πρόσθετο εξάρτημα, του οποίου η παρουσία δεν δικαιολογείται
σε περίπτωση εντοπισμού οποιουδήποτε ύποπτου αντικειμένου, αλλοιώσεων στη σχισμή υποδοχής της κάρτας (όπως στρεβλωμένο πλαίσιο, εκδορές, επιπλέον εξαρτήματα, τρύπες κλπ.) ή αν αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά τη συναλλαγή, να αποφεύγετε τη χρήση του συγκεκριμένου ΑΤΜ και να ειδοποιείτε άμεσα την τράπεζα.
SIM Swapping
Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα αλλαγής SIM και προσποιούμενοι ότι είναι ο νόμιμος κάτοχος ή κάποιο εξουσιοδοτημένο μέλος, προσπαθούν να εξαπατήσουν τους παρόχους της κινητής τηλεφωνίας ώστε να αποκτήσουν μία νέα SIM κάρτα προς αντικατάσταση αυτής που έχει ο νόμιμος κάτοχος.

Με την ενεργοποίηση της νέας κάρτας, η κάρτα του νόμιμου κατόχου απενεργοποιείται και οι απατεώνες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κλήσεις και μηνύματα, υποκλέπτοντας προσωπικές πληροφορίες, κωδικούς μίας χρήσης (OTP) και κωδικούς πρόσβασης για το e-banking.

Δημόσιο Wi-Fi
Τα δημόσια δίκτυα μπορεί να παρακολουθούνται ή το ίδιο το δίκτυο μπορεί να είναι παγίδα για να υποκλέψουν κωδικούς ή/και τα στοιχεία των χρεωστικών/πιστωτικών καρτών σας.

Σε αυτή την περίπτωση απάτης, όταν επιχειρήσετε να συνδεθείτε από τη συσκευή σας σε ένα διαθέσιμο δημόσιο σημείο πρόσβασης Wi-Fi, θα σας ζητηθεί να συμπληρώστε τα στοιχεία της πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας σας ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αυτό το δίκτυο είναι ψεύτικο και στην πραγματικότητα, συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας, τα δίνετε απευθείας σε απατεώνες.

Αντίστοιχα, σε άλλες περιπτώσεις το δημόσιο Wi-Fi μπορεί να προσφέρει ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο, αλλά οι απατεώνες παρακολουθούν μέσω αυτού κάθε σας κίνηση, καταγράφουν κωδικούς πρόσβασης που εισάγετε και μπορούν να δουν τον τραπεζικό λογαριασμό σας όταν τον ελέγχετε.

https://www.kalimera-ellada.gr/synagermos-me-tis-trapezikes-apates-oi-7-tropoi-pou-paraplanoun-ta-thymata/
ΚΕΡΚΙΔΑ ΚΑΘΑΡΗ ΑΠΟ ΛΑΜΟΓΙΑ!!!