The Incredibles Movie: To backstage της επικής ταινίας του ΠΑΟΚ, που είναι η… αλήθεια του! (vid)
Το Gazzetta φωτίζει το παρασκήνιο της ταινίας - ντοκιμαντέρ του ΠΑΟΚ για τη σεζόν 2023-24 και την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Ο Μιχάλης Ούτσιος αποκαλύπτει στον Σταύρο Σουντουλίδη άγνωστες ιστορίες…
Είναι γνωστό τοις πάσι, ότι ο ΠΑΟΚ «παίζει μεγάλη μπάλα» στο κομμάτι της digital επικοινωνίας και των social media, έναν χώρο σχεδόν άγνωστο στην πλειοψηφία των φίλων της ομάδας πριν λίγα χρόνια.
Σήμερα, «αρχίζει το ματς» με κάθε εμπνευσμένη ανακοίνωση των «ασπρόμαυρων» στα social media, κάθε κινηματογραφική ταινία τους, είναι ζωντανή και σύγχρονη, κάθε ανάρτηση τους κατακλύζει τα timelines, αποτελεί μια ξεχωριστή ιστορία εμπνευσμένη, με την κορυφαία αισθητική.
Για τα ελληνικά δεδομένα δεν το συναντάς συχνά, στη Μικράς Ασίας είναι περήφανοι που έχουν φτάσει να θεωρούνται πρότυπο στην Ελλάδα και ν’ ανταγωνίζονται στ’ αλήθεια μεγάλους συλλόγους από το εξωτερικό. Το μεγαλύτερο «παράσημο» για τον Διευθυντή Επικοινωνίας, σημερινό γ’ αντιπρόεδρο της ΠΑΕ, Κυριάκο Κυριάκο και την ομάδα του, είναι η αναγνώριση από φιλάθλους όλων ανεξαιρέτως των ομάδων, κάθε ένα βίντεο, κάθε μια ταινία, κατά γενική ομολογία, κάθεσαι αναπαυτικά στην κερκίδα και τα απολαμβάνεις όποια φανέλα κι αν φοράς!
Διατηρώντας αναλλοίωτες τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας και της κουλτούρας του Συλλόγου, ο ΠΑΟΚ έχει αρχίσει να γίνεται πιο μοντέρνος, πιο εξωστρεφής, να φέρνει πιο κοντά τη νέα γενιά, οι ΠΑΟΚτσήδες προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της εποχής και έχουν μάθει να βλέπουν βλέπει διαφορετικά το ποδόσφαιρο.
Μόνο τυχαία δεν ήταν η ανάδειξη για συνεχόμενα χρόνια της «ασπρόμαυρης» ΠΑΕ σε «Digital Brand of the Year/Content» στα ετήσια DIME Awards.
Η «εντολή» και η «ευλογία» του Ιβάν Σαββίδη
Αυτή ήταν η «εντολή» του Ιβάν Σαββίδη από τα πρώτα του χρόνια στην ομάδα, κάτι που επιβεβαιώνει κι ο Μιχάλης Ούτσιος, που για πρώτη φορά είχε το «γενικό πρόσταγμα», του concept για την ταινία - ντοκιμαντέρ με θέμα την κατάκτηση του ιστορικού και άκρως συναρπαστικού πρωταθλήματος της σεζόν 2023-24.
Η ταινία - ντοκιμαντέρ έρχεται και φέτος ν’ αναδείξει μια διαφορετική, πιο ανθρώπινη πλευρά των ίδιων των πρωταγωνιστών, φωτίζει την ανεπανάληπτη επιτυχία μέσα από τη διήγηση ιστοριών, με έντονα συναίσθημα, την αίσθηση της οικειότητας, το οικογενειακό δέσιμο. Χαρακτηριστικά που δεν λείπουν ποτέ από το περιεχόμενο των «ασπρόμαυρων» project. Ο ΠΑΟΚ, ένας αθλητικός σύλλογος, δικαίως θεωρείται leader της ψηφιακής αγοράς και η ομάδα-εταιρεία που θέτει τα απαραίτητα στάνταρ σε επίπεδο επικοινωνίας, δημιουργίας και διαχείρισης περιεχομένου και community.
«Δεν κάνουμε κάτι επιτηδευμένο ή στημένο, το ντοκιμαντέρ και οτιδήποτε άλλο βλέπει ο φίλαθλος γύρω από την ομάδα είναι η αλήθεια μας. Το ντοκιμαντέρ, όντως, είναι η αλήθεια του ΠΑΟΚ και προσπαθήσαμε όλα να γίνουν πολύ γρήγορα και κοντά χρονικά, ώστε να είναι φρέσκιες οι αναμνήσεις και οι εικόνες», εξηγεί ο Μιχάλης Ούτσιος. «Είναι ευλογία που έχουμε την έγκριση του κ. Σαββίδη για να γίνονται τέτοιες παραγωγές. Έχει επενδύσει, τον απασχολεί, η εικόνα του κλαμπ και μάλιστα όχι με τρόπο συμβατικό, αλλά να είμαστε ένα βήμα πιο μπροστά απ’ ότι είναι η τάση του ποδοσφαίρου την συγκεκριμένη στιγμή. Δουλεύουμε στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών συλλόγων, είναι εντολή του ιδιοκτήτη να παράγουμε υψηλών στάνταρ πρότζεκτ γύρω από την εικόνα της ομάδας», προσθέτει.
Η κορυφαία στιγμή και τα πρόσωπα της ταινίας
Η διπλή ομιλία του Αντρέ Βιεϊρίνια και του Στέφαν Σβαμπ πριν από το ματς-τίτλου στα αποδυτήρια του «Κλεάνθης Βικελίδης», «είναι η πιο δυνατή στιγμή» της ταινίας-ντοκιμαντέρ, «είναι ότι πιο… ΠΑΟΚ έγινε μέσα στη χρονιά, καθώς δείχνει με τον καλύτερο τρόπο το πόσο αποφασισμένη και ανεπηρέαστη από οτιδήποτε ήταν η ομάδα, είκοσι παίκτες που εκείνο το βράδυ δεν καταλάβαιναν τίποτα και ήταν έτοιμοι», εξηγεί ο Μιχάλης Ούτσιος. «Είναι μια δουλειά που προχωρούσε καθόλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς. Το είχαμε ξανακάνει, στο μυαλό μας υπάρχει πάντα η σκέψη ότι πρέπει να έχουμε υλικό, ασχέτως το πως θα ολοκληρωθεί η σεζόν. Όταν τελείωσε ήταν τέτοιο το μέγεθος της επιτυχίας, με την κατάκτηση του πρωταθλήματος, που δεν μας άφηνε περιθώρια για να μην ετοιμάσουμε κάτι».
Ο Μάκης Γκαγκάτσης, λίγο μέρες προτού κλείσει για τελευταία φορά την πόρτα της Μικράς Ασίας και αποχωρήσει από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ ύστερα από 16 χρόνια για να αναλάβει πρόεδρος στην Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, είναι ένα από τα πρόσωπα που αναδεικνύονται μέσα από την ταινία – ντοκιμαντέρ, όπως επίσης η νέα CEO του Συλλόγου, Μαρία Γκοντσαρόβα, κι ο Χρήστος Καρυπίδης. Σε πρώτο πλάνο, φυσικά, έρχονται οι πραγματικοί πρωταγωνιστές, ο Ραζβάν Λουτσέσκου, ο Αντρέ Βιεϊρίνια, ο Στέφαν Σβαμπ, ο Κωνσταντίνος Κουλιεράκης κι ο Γιάννης Μιχαηλίδης.
«Θέλαμε να μιλήσουν οι άνθρωποι που το έζησαν από την πρώτη μέχρι και την τελευταία ημέρα, αυτοί που ήταν δίπλα στην ομάδα και μπορούν να μεταφέρουν εικόνες για το πως λειτουργεί ο σύλλογος σ’ όλα τα επίπεδα. Γι’ αυτό για πρώτη φορά δεν μίλησαν μόνον οι ποδοσφαιριστές ή ο προπονητής. Μίλησαν άνθρωποι από διάφορα πόστα, ο Μάκης Γκαγκάτσης, η Μαρία Γκοντσαρόβα, ο Χρήστος Καρυπίδης. Θέλαμε να δείξουμε όλη αυτή την ενότητα που υπάρχει στην ομάδα. Ουσιαστικά, είναι η αποτύπωση της ιστορίας μιας οικογένειας. Για το πως ξεκίνησε, πίστεψε, στην πορεία έκανε και άλλους να πιστέψουν, όχι πολλούς, αλλά όσους έπρεπε και στο τέλος δεν τα παράτησε, έδωσε τα πάντα και πέτυχε.
Αφήσαμε για το τέλος το κομμάτι των συνεντεύξεων, αφού ολοκληρώθηκε το πρωτάθλημα, διότι αποφεύγαμε με τις πράξεις μας να βάλουμε επιπλέον πίεση στην ομάδα, να βάζαμε ανθρώπους στη διαδικασία να πουν λόγια για τον αν ερχόταν αυτός ο τίτλος ή ο ΠΑΟΚ δεν κατακτούσε τίποτα στο τέλος, όπως έγινε την προπέρσινη χρονιά. Ξαναλέω δε θέλαμε να λέμε μεγάλα λόγια. Οφείλαμε να είμαστε προσγειωμένοι, συγκεντρωμένοι στον στόχο, ούτε να κάνουμε σκηνοθετημένα πράγματα.».
Το παρασκήνιο της φιέστας και ο «Ντέλιας»
Στην κουβέντα που κάναμε με τον Μιχάλη ένα βροχερό πρωινό στο ParkHotel του Χορστ, κατά τη διάρκεια της φετινής προετοιμασίας του ΠΑΟΚ στην Ολλανδία, ταξιδέψαμε πίσω στο χρόνο και σταθήκαμε σ’ εκείνη την αλησμόνητη-αξέχαστη Κυριακή, με το ημερολόγιο να δείχνει «19 Μαΐου 2024».
Η κινητοποίηση του «ασπρόμαυρου» μηχανισμού ήταν εντυπωσιακή, με ένα σημαντικό εμπόδιο: πολλά πράγματα έπρεπε να προετοιμαστούν δίχως να το μάθει κανένας! Εξ ου και η λανθασμένη εντύπωση του Μάκη Γκαγκάτση, ο οποίος δεν γνώριζε ότι πάνω από την Τούμπα «πετούσαν» δύο drones καταγράφοντας από ψηλά κάθε στιγμή της μαγευτικής φιέστας.
Ο ΠΑΟΚ πήγε στο «Κλεάνθης Βικελίδης» με δύο τηλεοπτικές κάμερες, πολλούς φωτογράφους, ενώ γύρω από την Τούμπα, το σημείο όπου στηθεί η γιγαντοοθόνη από τους Συνδέσμους, υπήρχαν επτά οπερατέρ που κατέγραφαν τα πάντα. Η μια κάμερα, με την πιο σινεμάτικ οπτική, κατέγραψε και αποτύπωσε τη μοναδική στιγμή με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Κωνσταντέλια στο φινάλε του αγώνα με τον Άρη, όπου ο νεαρός ποδοσφαιριστής δεν βλέπει προς τον αγωνιστικό και δεν έχει αντιληφθεί τη χαμένη ευκαιρία του Καρίμ Ανσαριφάρντ.
Σε πλήρη αντίθεση με την υπερπαραγωγή του 2019, όταν γιορτάστηκε η κατάκτηση του πρωταθλήματος, αυτή τη φορά η προετοιμασία για τη φιέστα έγινε στα… κρυφά και με προσωπικό που γνώριζε ότι δεν θα πρέπει να διαρρεύσει τίποτα προς τα έξω. Για πρώτη φορά οι δοκιμές έγιναν με τα φώτα ανάποδα, να χτυπάνε προς τα κάτω και όχι προς τα πάνω, με χαμηλωμένο τον ήχο για να μην καταλάβεις κανείς το παραμικρό. Όλοι όσοι πήγαιναν στην Τούμπα, μετά το τέλος του αγώνα στο «Κλεάνθης Βικελίδης», για να πανηγυρίσουν την κατάκτηση του πρωταθλήματος, δεν γνώρισαν τι ακριβώς θα αντίκριζαν τα μάτια τους.
Είχε προετοιμαστεί μια τελετή διάρκειας 20 λεπτών, αλλά με τον πανζουρλισμό και τον κόσμο να… ξεχειλώνει κάθε γωνιά της Τούμπας, αγγίζοντας τις 50.000 εντός κι εκτός αγωνιστικού χώρου, το τελετουργικό πήγε περίπατο. Όχι απαραίτητα κακό. «Βγήκε ένα όμορφο πολύ οικογενειακό κλίμα, όλοι μαζί πάνω στην σκηνή και τον κόσμο πραγματικά μια ανάσα από τους πρωταγωνιστές και την ομάδα».
Οι αντιδράσεις που έχουν εισπράξει τις πρώτες εβδομάδες προβολής οι άνθρωποι του ΠΑΟΚ από την ταινία - ντοκιμαντέρ περικλείονται σε μια μόνο φράση: «μας κάνατε να κλάψουμε και να συγκινηθούμε»! Βλέπετε δύο μήνες μετά, «παρουσιάσαμε τη δική μας ιστορία και καταφέραμε να ξανά προκαλέσουμε τα συναισθήματα του κόσμου αποτυπώνοντας μ΄ έναν μοναδικό τρόπο όλη την ιστορία θέλοντας να μείνει στην συνείδηση του κόσμου. Να φτιαχτεί μια ταινία που θα φέρνει και θα ξανά φέρνει αυτές τις αναμνήσεις σεβόμενη την ιστορικότητα του επιτεύγματος».
Η δουλειά και τα νούμερα
Αλήθεια, πόσες ώρες δουλειάς χρειάστηκαν από την στιγμή που ο ΠΑΟΚ κατέκτησε το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου μέχρι να βγει στον «αέρα» η ταινία – ντοκιμαντέρ, που μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει πάνω από 242.000 προβολές και την πρώτη εβδομάδα ήταν Νο3 trend του ελληνικού YouTube;
«Δουλέψαμε ολημερίς και ολονυχτίς για πάνω από ένα μήνα. Η πρώτη εβδομάδα πέρασε, με τα έξτρα γυρίσματα που έπρεπε να κάνουμε, πήγαμε στα σπίτια των ποδοσφαιριστών, μιλήσαμε με τον προπονητή, πίεζε ο χρόνος διότι όλοι ήθελαν να φύγουν για διακοπές και γι’ αυτό απουσιάζουν από το ντοκιμαντέρ κάποιοι από τους πρωταγωνιστές της επιτυχίας, ακολούθησε η συγκέντρωση όλου του υλικού, αυτού που έχει ο Άκης Δημητριάδης, ο οποίος όλη τη χρονιά είναι παντού μαζί με την ομάδα, στις προπονήσεις, στους αγώνες, στα αποδυτήρια, πήραμε στα χέρια το έξτρα υλικό και ξεκινήσαμε τη μάχη με το μοντάζ. Στα χέρια μας είχαμε 10-20 ώρες ωφέλιμου χρόνου, αυξομειώσαμε πολλές φορές τη διάρκεια της ταινίας, τελικά καταλήξαμε στα 107 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα, που ελπίζουμε να μην κούρασε όσους την έχουν παρακολουθήσει από την αρχή ως το τέλος της», εξηγεί ο Μιχάλης Ούτσιος.
Αναλογικά τα νούμερα της φετινής παραγωγής είναι πολύ καλύτερα από την αντίστοιχη ταινία για την κατάκτηση του πρωταθλήματος το 2019, η οποία στα πέντε χρόνια έχει φτάσει τις 536.000 προβολές, έχοντας «ανέβει» δύο φορές, μια λίγες εβδομάδες μετά και μια κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού λόγω του κορονοϊού.
«Λειτουργούμε σε υψηλά στάνταρ. Διαθέτουμε άριστους εξωτερικούς συνεργάτες, ο Κώστας Αμοιρίδης με την ομάδα του είναι top στο είδους τους. Από κορυφαία επιτελεία που υπάρχουν στην Ελλάδα, έχουμε τη χαρά και την τιμή να συνεργάζονται μαζί μας. Να αγαπάνε αυτό που κάνουν, να νιώθουν μέλη της οικογένειας του ΠΑΟΚ. Κάτι που είναι το πιο σημαντικό σε τέτοιες δουλειές».
gazzetta.gr