Πολύ ωραίο θέμα! Μπράβο Λ F.
Διάβασα τις απόψεις όλων. Σωστά αυτά που λέτε όλοι. Το ζουμί της υπόθεσης είναι ότι δημιουργήθηκαν πολλές σχολές, χωρίς να έχουν κατοχυρωθεί τα επαγγελματικά δικαιώματα στους αντίστοιχους κλάδους.
Καλό θα είναι όμως παιδιά
να κρίνουμε με βάση τα δε δομένα στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, τις ανάγκες και τη γενικότερη κατάσταση. Η δημιουργία πάρα πολλών σχολών αποφασίστηκε πριν από καμια 15-20αριά χρόνια περίπου και έγινε πράξη τις αμέσως επόμενες χρονιές. Θα προσπαθήσω να θυμηθώ και
να εξηγήσω και όχι να δικαιολογήσω τις αποφάσεις αυτές. Για να τα βάλουμε λίγο κάτω και να δούμε τις συνθήκες που επικρατούσαν τότε:
ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΠΟΧΗΣ1. Η εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ γινόταν με το σύστημα των Πανελληνίων. Οι Πανελλήνιες για όσους πρόλαβαν να δώσουν, αποτελούσαν κομβικό σημείο, ίσως τη μητέρα των μαχών στη ζωή κάποιου. Καθόριζαν τα πάντα και ήταν ΤΟ σημείο αναφοράς.
2. Το φαινόμενο της εγκατάλειψης της υπαίθρου και της συσσώρευσης κυρίως στην Αθήνα ήταν φανερό την επαρχία να παραπαίει οικονομικά.
3. Τα κόμπλεξ της ελληνικής οικογένειας είναι γνωστά και τα ανέφερε πολύ έύστοχα το tauri_7. «Πάρε ένα χαρτί», «τελείωσε μια σχολή» και κάτι θα γίνει. «Κάποια θέση στο Δημόσιο θα υπάρξει και για σένα». Βασικό μέλημα των γονιών πως θα σπουδάσει ο κανακάρης. Εκείνα τα χρόνια που το ποσοστό των ανεκπαίδευτων ήταν μεγάλο, πράγματι κάποιο πτυχίο να είχες και λίγο βύσμα κάπου έμπαινες να δουλέψεις είτε στο δημόσιο, είτε στον ιδιωτικό τομέα.
4. Πάρα πολύς κόσμος έφυγε στο εξωτερικό να σπουδάσει. Έχω δεκάδες γνωστούς, όπως και σεις, που έφυγαν Ιταλία, Αγγλία, Ρουμανία κλπ κλπ με αντίστοιχο κεφάλαιο να φεύγει έξω. Πολλοί τονίζανε τη σημασία που θα είχε τα λεφτά αυτά να μένανε στην Ελλάδα. Ειδικά μετά το 1980-85 που όλοι έπρεπε να πάρουν κάποιο χαρτί υπήρξε μεγάλο κύμα φυγής έξω.
ΠΙΘΑΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝΓια να δούμε πως δένει το γλυκό εάν αντιστοιχίσουμε τα παραπάνω με τα παρακάτω 1-α, 2-β, 3-γ, 4-δα. Στις Πανελλήνιες προσωπικά έτυχε να ήμουν επιτυχόν σε αυτό που ήθελα να κάνω. Χωρίς να θέλω να κρίνω τις Πανελλήνιες σε θέμα αξιοκρατίας γιατί δεν είμαι ειδικός, ΟΛΟΙ οι υπουργοί παιδείας που περάσανε μετά τη μεταπολίτευση επιδίωξαν τη μεταρρύθμιση στο θέμα της εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Ακόμα θυμάμαι συζητήσεις που γινόταν τότε για το πώς θα καταργηθούν οι Πανελλήνιες με επιχειρήματα που επικαλούνταν κυρίως τι ψυχοφθόρο της υπόθεσης. Από την κοινή γνώμη (μαθητές, γονείς, καθηγητές) συμπέραινες οτι ήταν θέμα χρόνου η κατάργηση τους.
Παρόλο τις 3 φορές που μπορούσες να δώσεις, πάλι εάν δεν βρισκόσουν στη μέρα σου δεν περνούσες και έχανες όλη τη χρονιά, ακριβώς όπως είναι στο στίβο. Τώρα το κάνανε όπως είναι το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Και να κάνεις μια γκέλα, μπορείς να ρεφάρεις μετά.
β. Χωρίς να είναι ειδικός κάποιος μπορεί να δει ότι δημιουργήθηκαν σχολές σε πόλεις των 15-20.000 κατοίκων (Καστοριά, Φλώρινα, Αργοστόλι, Ερμούπολη, Ιεράπετρα, Άμφισσα, Γρεβενά, Πρέβεζα κλπ κλπ). Με απλή μπακαλίστικη λογική εάν κάνεις 3 σχολές ΤΕΙ σε μια πόλη 15.000 κατοίκων, σε ορίζοντα 5ετίας έχεις άλλους 1500-2000 κατοίκους που
πάνε εκεί ΜΟΝΟ για να καταναλώσουν και όχι να εισπράξουν. Ποσοστό φοιτητών σαν των Ιωαννίνων. Βάλτε και τους καθηγητές, γρμματείς, παρελκόμενους Πανεπιστημίου, επισκέπτες γονείς και φίλους τα τριήμερα και θα δείτε πως τονώνεται μια πόλη οικονομικά και πόσες νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται. Αν βάλεις μέσο όρο 700-800 ευρώ που ξοδεύει κάποιος είτε φοιτητής είτε καθηγητής, έχεις περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ έσοδα το χρόνο με διασπορά σε ενοίκια, γυράδικα, καφετέριες, μαγαζια, γιατρούς και οτιδήποτε άλλο.
γ. Τα «κόμπλεξ» της ελληνικής οικογένειας «να σπουδάσει ο κανακάρης» δεν παύουν να είναι «θέλω» και γενική επιθυμία, την οποία πρέπει να ενστερνίζεται το κράτος και ο Νομοθέτης. Επίσης, όπως και να το κάνουμε, είναι ένα προσόν παραπάνω στην εκπαίδευση κάποιου ένα πτυχίο, έστω κι αν αποκτήθηκε σχετικά εύκολα και έστω κι αν δεν βρει δουλειά σε αυτό το αντικείμενο στο μέλλον.
δ. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να κοιτάξει το Δημόσιο συμφέρον. Από το να έχει π.χ. πολλούς υπεράριθμους γιατρούς οι οποίοι για 6-7 χρόνια σπουδάζουν, αλλά κυρίως
καταναλώνουν στο εξωτερικό,
καλύτερα να έχει υπεράριθμους πτυχιούχους με διασπορά πτυχίων μικρότερης βαρύτητας (ανθοκόμοι, ιχθυοκαλλιεργητές κλπ) οι οποίοι σπουδάζουν και
καταναλώνουν υπέρ μιας μικρής ελληνικής πόλης.
Υ.Γ. Η
γνώμη μου είναι πως πρέπει
να κρίνουμε μια κατάσταση με βάση τα δεδομένα της και όχι με βάση το πόσο "λογικοί άνθρωποι" και "ενάρετοι πολίτες" είμαστε και κατηγορόντας το μπουρδέλο κράτος, τα λαμόγια βουλευτές και την άδικη κοινωνία, τους άλλους που κάνουν λάθη.
Υ.Γ.2 Πριν φύγω για διακοπές σχολίασα τον ξυλοδαρμό Μπάγεβιτς. Έγραψα οτι
με βάση τα δεδομένα εκείνης της στιγμής (υπήρχαν καμια 50αρια χανούμια που ήταν φανερό οτι ήταν μαστουρωμένα), ήταν λάθος του που ξεκίνησε τσαμπουκά αυτός πρώτος λες και τον έτρωγε ο κώλος του.
Γυρνόντας από τα μπάνια διάβασα διάφορα πικρόχολα και υποτιμιτικά ΚΟΠΛΙΜΕΝΤΑ (οτι υπάρχουν κωλόπαιδα μέσα στους οπαδούς του ΠΑΣ που πρέπει να απομονωθούν κλπ κλπ), σε σημείο που λες ρε πούστη μου αν αξίζει να συμμετέχεις σε φορουμιακές κβέντες και να εκφράζεις την αντίθετη άποψη σου...
Καλό ΣΚ