Αποστολέας Θέμα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων  (Αναγνώστηκε 1450 φορές)

Αποσυνδεδεμένος fon7

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 26.303
    • Προφίλ
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
« στις: Δευ 17 Φεβ 2020 21:28 »
Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αδυνατεί να πληρώσει ΔΕΗ, πετρέλαιο και δημοτικά τέλη - Τι αναφέρει η Σύγκλητος Σε κίνδυνο βρίσκεται η λειτουργία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς το ίδρυμα αδυνατεί να καλύψει τις ανελαστικές του δαπάνες

Επισφαλής είναι, σύμφωνα με τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η συνέχιση της λειτουργίας του ιδρύματος κατά τους επόμενους μήνες.   

«Επισημαίνεται προς κάθε κατεύθυνση ότι η προβλεπόμενη επιχορήγηση αδυνατεί να καλύψει με στοιχειώδη επάρκεια ανελαστικές δαπάνες που απαιτούνται για την ενέργεια (ΔΕΗ, πετρέλαιο θέρμανσης – δημοτικά τέλη), καθώς και τις λειτουργίες των ακαδημαϊκών Τμημάτων, ιδίως αυτών με εργαστηριακό και κλινικό χαρακτήρα», αναφέρει η Σύγκλητος του ιδρύματος σε ψήφισμά της ενώ υπογραμμίζει ότι η υποχρηματοδότηση του πανεπιστημίου δεν συνάδει προς τις εξαγγελίες περί αναβάθμισης των ακαδημαϊκών λειτουργιών.   

«Βολές» ακαδημαϊκών και για τα κολέγια   

Πέρα από τα ζητήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων οι ακαδημαϊκοί στρέφονται ενάντια στην αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων αναφέροντας ότι οι φοιτητές των κολεγίων αποκτούν αυτόματα ένα προνόμιο που δεν παρέχεται στους μαθητές εκείνους που θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε κολέγια, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. «Οι ενστάσεις μας αφορούν μείζονα ακαδημαϊκά, ηθικά και θεσμικά ζητήματα», αναφέρει η Σύγκλητος.   

Ακολουθεί το ψήφισμα της Συγκλήτου:   

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην Συνεδρία της υπ. αριθμ. 1080/6-2-2020 συζήτησε επί του Τακτικού Προϋπολογισμού και επί γενικότερων ακαδημαϊκών θεμάτων.   

Σε ότι αφορά το πρώτο, η Σύγκλητος επαναφέρει ως επείγον θέμα το ελλειμματικόν του Τακτικού Προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2020, του οποίου εκκρεμεί η έγκριση. Επισημαίνεται προς κάθε κατεύθυνση ότι η προβλεπόμενη επιχορήγηση αδυνατεί να καλύψει με στοιχειώδη επάρκεια ανελαστικές δαπάνες που απαιτούνται για την ενέργεια (ΔΕΗ, πετρέλαιο θέρμανσης – δημοτικά τέλη), καθώς και τις λειτουργίες των ακαδημαϊκών Τμημάτων, ιδίως αυτών με εργαστηριακό και κλινικό χαρακτήρα.   

Η Σύγκλητος, για μία ακόμη φορά, επισημαίνει επίσης τις επιφυλάξεις της ως προς το μέτρο της απόδοσης του 20% του προβλεπόμενου προϋπολογισμού μετά από αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, εφόσον δεν καλύπτονται οι πάγιες και ανελαστικές ανάγκες του Ιδρύματος. Η υποχρηματοδότηση του Ιδρύματος δεν συνάδει προς τις εξαγγελίες περί αναβάθμισης των ακαδημαϊκών λειτουργιών και καθιστά επισφαλή τη συνέχιση της λειτουργίας του Πανεπιστημίου στους επόμενους μήνες.   

Αναφορικά με τα ακαδημαϊκά ζητήματα, υπογραμμίζουμε τις έντονες αντιρρήσεις μας για το πρόσφατα ψηφισμένο άρθρο 50 του Νόμου 4653/2020 (ΦΕΚ 12/24-1-2020, τ. Α΄) για την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, που ορίζει ότι: «τα πτυχία από εκπαιδευτικά Ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφ' όσον έχουν 1) αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ, ή 2) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει του Π.Δ. 38/2010, ή 3) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο για κλάδο εκπαιδευτικού».   

Προφανώς, με το άρθρο 50, παραβλέπεται το γεγονός ότι με βάση το ισχύον καθεστώς πρέπει να γίνεται «διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και επιτρέπεται με αυτόν τον τρόπο η μαζική ενσωμάτωση πτυχιούχων κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ ως παραρτήματά τους στην Ελλάδα στη δημόσια εκπαίδευση.   

Οι ενστάσεις μας αφορούν μείζονα ακαδημαϊκά, ηθικά και θεσμικά ζητήματα. Πρώτον, τα παραρτήματα ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν διαθέτουν αξιολογημένα και συγκρίσιμα προγράμματα σπουδών με τα ελληνικά ΑΕΙ, ενώ η εισαγωγή νέων φοιτητών σε αυτά δεν γίνεται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό σημαίνει ότι οι απόφοιτοι των κολεγίων δεν έχουν κατ' ανάγκην τα υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα που έχουν οι σημερινοί εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δεύτερον, με όσα ορίζονται στο άρθρο 50, οι φοιτητές των κολεγίων αποκτούν αυτόματα ένα προνόμιο που δεν παρέχεται στους μαθητές εκείνους που θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε κολέγια, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. Αυτό εγείρει θέματα άνισης και άδικης μεταχείρισης, προσκρούοντας ταυτοχρόνως στις πρόνοιες του άρθρου 16 του Συντάγματος.   

Σε απάντηση ανεπισήμων πληροφοριών, που προδικάζουν την καθυστέρηση ή τη ματαίωση της αναπλήρωσης εκκενωθεισών θέσεων ΔΕΠ μετά από συνταξιοδότηση σε αναλογία 1:1, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σημειώνει την άμεση ανάγκη της αυτόματης πλήρωσης των κενών θέσεων των μελών ΔΕΠ που συνταξιοδοτήθηκαν το 2019. Η ισχύουσα διάταξη θα πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα, όπως προβλέπει ο νόμος, ώστε τα Τμήματα του Πανεπιστημίου να μην υποστούν περαιτέρω συρρίκνωση. Ο κίνδυνος αδυναμίας υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου είναι πλέον άμεσος.
lifo.gr

Αποσυνδεδεμένος mandrakoukos

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.425
    • Προφίλ
Απ: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
« Απάντηση #1 στις: Δευ 17 Φεβ 2020 22:12 »
Τι να το κάνεις το δημόσιο πανεπιστήμιο ή το δημόσιο νοσοκομείο όταν μπορεί κάποιος να επενδύσει και να μετατρέψει παιδεία και υγεία σε μπίζνες;
Γιατί να είναι η παιδεία κι η υγεία τζάμπα όταν μπορείς να πλερώσεις για τα μπόνους μανατζαραίων και λοιπών βδελλών της Ανάπτυξης (προσχωμεν);
Να κλείσουν ρε τα δημόσια, δε τα χρειαζόμαστε, δεν είμαστε στο 1917. Μπίζνες θεμε λέμε.

Αποσυνδεδεμένος my8os

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.408
  • live long and prosper ΠΑΣ
    • Προφίλ
Απ: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
« Απάντηση #2 στις: Τρι 18 Φεβ 2020 00:04 »
Τη στιγμή που για την Παιδεία δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη κράτηση από τις αποδοχές των εργαζομένων όπως υπάρχει για την Υγεία ασφαλιστική κράτηση, θεωρώ ότι κακώς η Τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δωρεάν. Θα μπορούσαν να υπάρχουν δίδακτρα χαμηλού κόστους, π.χ. 500 ευρώ το χρόνο ή το εξάμηνο που να πάνε αποκλειστικά στην αναβάθμιση των Πανεπιστημίων και να μην πάνε στο να βουλώνουν άλλες μαύρες τρύπες του Δημοσίου.

Αποσυνδεδεμένος pextempalla

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.168
    • Προφίλ
Απ: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
« Απάντηση #3 στις: Τρι 18 Φεβ 2020 08:56 »
Μύθε η δημόσια παιδεία μόνο θεωρητικά είναι δωρεάν. Για υπολόγισε πόσα ευρά χρειάζεται ένας φοιτητής το μήνα μόνο για δαπάνες στέγασης. Ακόμα και για συγγράμματα μπορεί να πληρώσει. Οπότε άσε τα δίδακτρα εκεί που είναι. Τα δίδακτρα ας τα πληρώνουν αυτοί που τα έχουν, στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αυτό που θα ήθελα να δω είναι η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστήμιων στην Ελλάδα. Δεν καταλαβαίνω γιατί το έχουμε αναγάγει σε θέμα ταμπού. Το μόνο που καταφέρνουμε τελικά είναι οι εξομοιώσεις των πτυχίων των κολλεγίων με τα ΑΕΙ και η εκροή χρημάτων στο εξωτερικό για να πάνε τα ελληνόπουλα εκτός από Αγγλία, σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία κλπ...

Αποσυνδεδεμένος my8os

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.408
  • live long and prosper ΠΑΣ
    • Προφίλ
Απ: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
« Απάντηση #4 στις: Τρι 18 Φεβ 2020 11:22 »
Το κόστος στέγασης, διατροφής, κλπ, είναι μεν κόστη που πρέπει ο κάθε γονιός να επωμιστεί (εκτός των ντόπιων) αλλά δεν θεωρώ ότι αποτελεί λόγος να μην μπουν 'συμβολικά' δίδακτρα του ύψους που είπα, τη στιγμή που οι καφετέρειες είναι γεμάτες κάθε μέρα από φοιτητές. Αυτά τα δίδακτρα θα αποτελούν αφενός μεν ένα έσοδο για το Πανεπιστήμιο, χαμηλό μεν, αλλά αρκετό να εξυπηρετήσει λειτουργικά έξοδα, αφετέρου θα αποτελεί και κάποιο κίνητρο στον φοιτητή να τελειώνει πιο γρήγορα και να αποφεύγονται φαινόμενα αιωνίων φοιτητών. Επιπλέον αν θεσμοθετηθεί και κάποιο είδος απαλλαγής διδάκτρων για φοιτητές που πάνε καλά στη Σχολή τους, τότε ίσως αποτελέσει κίνητρο για να βελτιώνονται οι φοιτητές στις σπουδές τους και να βγαίνουν καλύτεροι επιστήμονες.
Για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια συμφωνώ μαζί σου αν και η βιωσιμότητά τους ίσως θα είναι προβληματική.

Αποσυνδεδεμένος fon7

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 26.303
    • Προφίλ
Απ: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
« Απάντηση #5 στις: Σαβ 12 Δεκ 2020 13:11 »


Υπολογιστική ισχύς μέσω «Διώνης» για το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Μεταξύ των πρώτων πανεπιστημίων σε επίπεδο υπολογιστικής ισχύος θα βρίσκεται για την επόμενη δεκαετία το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με την εγκατάσταση του υπερυπολογιστή «Διώνη», μέσω του προγράμματος «Περιφερειακής Αριστείας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», που ξεκίνησε να υλοποιείται με χρηματοδότηση 3 εκ. ευρώ.

Για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης πρότασης, που συντόνισε ο αντιπρύτανης Σταύρος Νικολόπουλος, συνεργάστηκαν επτά τμήματα και 64 μέλη ΔΕΠ. Αντίστοιχα, στο πλαίσιο του προγράμματος θα χρηματοδοτηθούν ακόμη τρεις διατμηματικές προτάσεις ύψους τριών εκατομμυρίων ευρώ η καθεμία, που κατατέθηκαν από το Ίδρυμα και έτυχαν υψηλής αξιολόγησης και χρηματοδότησης.
«Η ΔΙΩΝΗ θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της πειραματικής έρευνας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και της παροχής υπηρεσιών νέφους των τοπικών φορέων και επιχειρήσεων. Θα ενισχύσει την απασχόληση νέων επιστημόνων και μεταδιδακτορικών ερευνητών που θα συνεισφέρουν στην ερευνητική δραστηριότητα του Πανεπιστημίου και θα υποστηρίξει τη νεανική επιχειρηματικότητα. Ευχαριστώ θερμά όλους τους συναδέλφους που υποστήριξαν την επιτυχή ένταξη της σημαντικής αυτής υπολογιστικής υποδομής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και εύχομαι καλή συνεργασία για την άμεση και αποτελεσματική υλοποίησή της», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανάρτησή του ο κ. Νικολόπουλος.
Ο ίδιος, σε συνέντευξη τύπου κατά την παρουσίαση των προτάσεων, είχε υπογραμμίσει ότι «το έργο αυτό θα συμβάλει στην πειραματική επιστημονική έρευνα και θα προσφέρει εξυπηρέτηση στον πολίτη, αλλά και θα προάγει την επιχειρηματικότητα», εξηγώντας ότι μέσω της πρότασης θα δημιουργηθούν υπηρεσίες νέφους, ασφαλούς αποθήκευσης και επεξεργασίας δεδομένων για την επιχειρήσεις της περιοχής.
«Η υπολογιστική ισχύς που θα αποκτήσει το πανεπιστήμιο, θα το κατατάσσει στα πρώτα πανεπιστήμια της χώρα για την επόμενη δεκαετία», ανέφερε χαρακτηριστικά και συνδύασε την πρόταση αυτή με την προσέλκυση εταιριών υψηλής τεχνολογίας στην πόλη.
«Νέοι επιστήμονες θα παραμείνουν και άλλοι ευελπιστούμε ότι θα επιστρέψουν και πιστεύω μέσω της υποδομής και της ισχύος, θα προκύψουν νέες δραστηριότητες στον τομέα της τεχνολογίας, όπου έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας στην πόλη. Η εκπαίδευση των φοιτητών θα είναι πληρέστερη και θα στηρίζεται και στην τεχνολογική, πέρα από την άριστη θεωρητική εκπαίδευση», σημείωσε.
Τι είναι όμως ένας υπερυπολογιστής; Πρόκειται για υπολογιστικά συστήματα που αξιοποιούνται για την εκτέλεση πολλών εκατομμυρίων μαθηματικών πράξεων και την επεξεργασία μεγάλου όγκου δεδομένων. Οι υπερυπολογιστές ξεπερνούν τα προβλήματα χρόνου ή περιορισμού αποθηκευτικών χώρων, χρησιμοποιώντας υλικό τελευταίας τεχνολογίας. Ουσιαστικά ισοδυναμούν με εκατοντάδες διασυνδεδεμένους υπολογιστές, κόμβους, που επικοινωνούν μεταξύ τους και επεξεργάζονται την πληροφορία ταχύτατα.
agon.gr

Αποσυνδεδεμένος fon7

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 26.303
    • Προφίλ
Απ: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
« Απάντηση #6 στις: Σαβ 27 Μάρ 2021 19:26 »
Ελληνοϊταλική συνεργασία στην έρευνα και τεχνολογική καινοτομία

Μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο προωθεί τη μελέτη για την οργάνωση και την ανάπτυξη διασυνοριακού δικτύου δομών μεταφοράς τεχνολογίας και τεχνογνωσίας μεταξύ περιφερειακών ερευνητικών φορέων Ελλάδας και Ιταλίας, υπεγράφη στο πλαίσιο του έργου ILONET, που υλοποιείται μέσω του διασυνοριακού προγράμματος συνεργασίας Interreg Ελλάδα – Ιταλία, με προϋπολογισμό 775.057 ευρώ.

Σκοπός του μνημονίου είναι η δημιουργία ενός σταθερού δικτύου συνεργασίας μεταξύ των φορέων της Δυτικής Ελλάδος και της Απουλίας της Ιταλίας (Region Puglia) για να μελετήσει, διαμοιράσει και να ενδυναμώσει τις ικανότητες, τις δυνατότητες, τις μεθοδολογίες, τα οργανωτικά μοντέλα και τις επιχειρησιακές πρακτικές, οι οποίες αναπτύσσονται για την κεφαλαιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας και της καινοτομίας.
Το μνημόνιο που υπέγραψαν οι επιστημονικοί υπεύθυνοι των συνεργαζόμενων φορέων, προβλέπει την ενδυνάμωση της συνεργασίας και την κοινή δράση των φορέων των δύο χωρών, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί το θετικό αποτύπωμα της έρευνας και της τεχνολογικής καινοτομίας που παράγεται από τα πανεπιστήμια και τους ερευνητικούς φορείς των περιφερειών στις κοινότητες και την οικονομία, να ενισχυθεί η ανάπτυξη ερευνητικών κοινοπραξιών και επιχειρήσεων «έντασης γνώσης» με διεθνή προσανατολισμό, καθώς και να ενδυναμωθούν οι δομές μεταφοράς τεχνογνωσίας μέσα από το διαμοιρασμό της υφιστάμενης τεχνογνωσίας και την υιοθέτηση κοινών διαδικασιών οργάνωσης και λειτουργίας.
Επίσης, στόχος είναι να αναπτυχθούν κοινές δράσεις εκπαίδευσης και διάχυσης των «καλών πρακτικών» στον χώρο της μεταφοράς τεχνογνωσίας, να ενισχυθεί η συνεργασία των φορέων των περιφερειών στους τομείς της κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων και της διαχείρισης της πνευματικής ιδιοκτησίας, να καλλιεργηθεί από κοινού η παιδεία και η «κουλτούρα» της εξωστρέφειας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας μεταξύ των ερευνητών και των επιχειρήσεων και να θεσπιστούν κοινά δίκτυα και πλαίσια συνεργασίας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Η επιτάχυνση της αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις αλλά και η δημιουργία νέων επιχειρήσεων «έντασης γνώσης» αποτελεί κρίσιμο παράγοντα ανταγωνιστικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Προς αυτή την κατεύθυνση, το Μνημόνιο προβλέπει τη οργάνωση κοινών δράσεων αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των νέων ερευνητών και των επιχειρήσεων σε δίκτυα και δράσεις επιτάχυνσης της καινοτομίας σε διεθνές επίπεδο, τη μείωση του χρόνου αναζήτησης εταίρων και εγκαθίδρυσης νέων συνεργασιών μεταξύ των ερευνητικών ομάδων και των επιχειρήσεων, τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό κοινών στοχευμένων εκδηλώσεων ανάπτυξης της καινοτομίας όπως διεθνείς διαγωνισμούς, ημερίδες, συνέδρια, pitching events, τη διευκόλυνση της υιοθέτησης νέων καλών πρακτικών για τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων, την αδειοδότηση και την ανάπτυξη τεχνοβλαστών και την ανάπτυξη εξειδικευμένων εργαλείων για την αποτελεσματική ανταλλαγή τεχνογνωσίας πάνω στις διαδικασίες εκκίνησης συνεργασιών μεταξύ των υπηρεσιών μεταφοράς καινοτομίας των περιφερειών.
Στο έργο συμμετέχουν το πανεπιστήμιο του Μπάρι της Ιταλίας, ο Περιφερειακός Οργανισμός Τεχνολογίας και Καινοτομίας της Απουλίας (RegionPuglia), το πανεπιστήμιο της Πάτρας, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
agon.gr