Σχόλασαν πριν λίγο τα καρακιτσαριό εγκαίνια του καινούργιο δρόμου των Τεμπών.
Με παπάδες πετραχήλια, με κατάνυξη ο πρωθυπουργός (χωρίς γραβάτα Πάντως) αφού παρακολούθησε, έκοψε την κορδέλα (κάτι μ θύμισε αλλά κάνω ότι το ξέχασα).
Δίπλα του ο σ.Σπίρτζης, που εύκολα μπορείς να διακρίνεις επάνω του τον πόνο που ακόμη τραβάει από την ψήφιση (σε αγαστή αρμονία με πρώην και επόμενους) όλων των κωλοδάχλων που μας έχουν φτάσει στον οισοφάγο.
Με ρώτησε ένας φίλος για το πόσο θα πάει το μαλλί για τα Τέμπη.
Τα εμπλεκόμενα διόδια είναι 3 (+1)
Το πρώτο (Αθήνα - Σαλονίκη) από 1.40 πάει στα 2.50
Το δεύτερο από 2 πάει στο καταργείται
Το τρίτο από 1.90 πάει στο 3.10.
συν πλην διά επί ίσον αύξηση 0.30 ευρώ.
Μπήκε κι ένα σε κόμβο στον Ευαγγελισμό, άρα το τμήμα Λάρισα - Λεπτοκαρυά, μπορεί πλεόν να θεωρείται "κλειστός" αυτοκινητόδρομος, αφού δεν μπορείς να παρακάμψεις. Κραάω μια επιφύλαξη, γιατί δεν ξέρω που σε βγάζει πριν τα της Λεπτοκαρυάς, θα ενημερώσω.
Και όχι μόνον:
Το +1 της παρένθεσης πάει στο ότι επανέρχεται σε λειτουργία το διόδιο των Τεμπών στην παλιά εθνική(!) με αντίτιμο 1.60.
Και με σκοπό, λέει αυτα τα 1.60 να πηγαίνουν στη συντήρηση της παλιάς.
Στην οποία παλιά θα απαγορεύεται λέει δια ροπάλου να κινούνται νταλίκες.
Δεν ξέρω πόσο νόμιμο είναι να μην υπάρχει δυνατότητα χρήσης εθνικού δρόμου, χωρίς να μπορείς να επιλέξεις αν θα ΠΑΣ πλερώνοντας στον ταχείας, ή όχι στον παράπλευρο.
Νομίζω ότι οι σύντροφοι του ΣΥΡΙΖΑ, θα κατέβουν στο δρόμο, διεκδικώντας τουλάχιστον κατάργηση του 1.60.
Συμπέρασμα:
Σαλονίκη Αθήνα και τ ανάποδο όσοι πήγαιναν μέσω εθνικής
+0.30 και γλυτώνεις τα Τέμπη και αρκετή ώρα, ειδικά αν έπεφτες σε κονβόι νταλικιέρηδων (δε μιλάω για ασφάλεια και λοιπές αερολογίες, όσο επικίνδυνος είναι ένας ηλίθιος στον κατσικόδρομο, άλλο τόσο είναι και στην αούτομπαν).
Σαλονίκη Πλαταμώνας +1.20 παρεμπιπτόντως, χωρίς να κερδίζεις τπτις.
Ενώ Αθήνα (ή λοιπές ενδιάμεσες αφετηρίες) Πλαταμώνας -0.90! Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν: Βγείτε σύντροφοι και φωνάχτε: Μειώσαμε και κάτι επιτέλους!
Σαλονίκη Αθήνα από παράπλευρους δρόμους:
+1.60 αλλά η μαγευτική διαδρομή των Τεμπών ελέυθερη φορτηγών και τα στροφιλίκια της περιμένουν να δοκιμάσουν πόση γόμα εχει ακόμη στα λάσχα το μηχανάκι
Συμπέρασμα:
Αν βγάλεις το 1.60, που εκτός του οικονομικού, έχει κι άλλες προεκτάσεις*, πρόσημο θετικό.
*Μια τοποθέτηση του πρώην πρόεδρου του Δ.Σ. Δήμου Κάτω Ολύμπου και αντιπρόεδρου της «ΔΡΥΑΣ» Αστέριου Χλωρού, αντιγράφω από το eleftheria.gr
"Η σιωπή τον τελευταίο καιρό του δημάρχου και των συμβούλων του Δήμου Τεμπών, μου δίνει την αίσθηση ότι συμβιβάζονται με την πρόταση της εταιρίας για την κατασκευή των διοδίων με αντιστάθμισμα τη δωρεάν διέλευση των δημοτών για τρία χρόνια. Εύχομαι και ελπίζω να διαψευσθώ.
Επικεντρώνομαι σε μερικά σημεία που δεν πρέπει να παραβλεφθούν.
1ον Η αρχική σύμβαση παραχώρησης του έργου (Ν3605/2007), προβλέπει ότι το τμήμα της εθνικού οδού από Ευαγγελισμό μέχρι τη Λεπτοκαρυά, μετά την κατασκευή του νέου οδικού άξονα, θα λειτουργήσει ως οδός Ιδιαίτερης Περιβαλλοντικής Σημασίας.
2ον Το κράτος έχει το δικαίωμα να εισπράττει διόδια, ή να παραχωρεί το δικαίωμα είσπραξης σε τρίτους, σε δρόμους που τηρούν τις προϋποθέσεις ένταξής τους στο πανευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Δηλαδή σε ασφαλείς δρόμους πλάτους τουλάχιστον δεκατριών μέτρων.
3ον Το αντίτιμο των διοδίων, βάσει της σύμβασης, πρέπει να είναι σύμφωνο με το χιλιομετρικό αναλογικό σύστημα τιμολόγησης διοδίων (εξαιρούνται οι σήραγγες των Τεμπών όπου η τιμολόγηση θα είναι διαφορετική).
Θα μπορούσαμε να πούμε ξανά τα όσα επί μια δεκαετία λέμε, μαζί με όλους τους φορείς της περιοχής (Δήμο, Επιμελητήρια, Περιφέρεια κ.λπ) , για τη μη νομιμότητα της κατασκευής διοδίων, για την απομόνωση και υποβάθμιση της περιοχής, για την παραβίαση του Συντάγματος ως προς την ελεύθερη διακίνηση των ανθρώπων, μιας και δεν υπάρχει εναλλακτική διέλευση, αλλά πάλι φοβάμαι ότι οι υπηρεσίες της κεντρικής εξουσίας δεν θα τα λάβουν υπόψη.
Ρωτάω λοιπόν:
Θα τηρηθεί η αρχική σύμβαση ως προς το μέρος της για κατασκευή οδού Ιδιαίτερης Περιβαλλοντικής Σημασίας;
Είναι δυνατόν να λειτουργούν διόδια σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας;
Το κράτος έχει δικαίωμα να κατασκευάσει διόδια στον παράπλευρο δρόμο Λάρισας - Πλαταμώνα; Στον παράπλευρο δρόμο του ΠΑΘΕ, το μοναδικό τμήμα που ίσως τηρεί τέτοιες προϋποθέσεις είναι τα 8 χιλιόμετρα Τεμπών - Σ.Σ. Ραψάνης. Το αντίτιμο των διοδίων θα είναι ανάλογο; Θα αντιστοιχεί μόνο για τα 8 χιλιόμετρα;
Νομίζει κανείς ότι μετά από τρία χρόνια οι δημότες του Δήμου Τεμπών θα μπορούν και πρέπει να πληρώνουν 3 ευρώ επιπλέον για ένα μπάνιο στη θάλασσα;
Είναι νόμιμο και ηθικό οι δημότες των διαμερισμάτων του Κάτω Ολύμπου να καταδικαστούν να πληρώνουν 3 ευρώ για τη μετακίνησή τους στο Δημαρχείο ή στο Κέντρο Υγείας Γόννων;
Είναι νόμιμη η μετακύλιση μέρους του κόστους των διοδίων από τον κεντρικό άξονα (από τις σήραγγες) στον παράπλευρο, για να γίνει η μετακίνηση Λάρισας - Πλαταμώνα φθηνότερη, αλλά πολύ πιο επικίνδυνη;
Είναι ηθικό να πληρώνουν άλλοι αντί άλλων και να μπαίνουν ζωές σε κίνδυνο;
Θα περίμενε κανείς, με την ολοκλήρωση των έργων, σύμφωνα με τη σύμβαση, να κατασκευαστούν έργα για την αποκατάσταση των αλλοιώσεων του φυσικού τοπίου και την ανάδειξη της περιοχής. Αντί αυτών προτείνεται να κατασκευαστεί έργο τροχοπέδη για την ανάπτυξη όλης της περιοχής.
Πρέπει όλοι μας, αναλογιζόμενοι την ευθύνη που έχουμε απέναντι στην ιστορία αυτού του τόπου, να συνεργαστούμε και να αγωνιστούμε για την αειφορία και την ευημερία του. Καλώ όλους σε επαγρύπνηση και συμπόρευση".