Οδήγησα τις τελευταίες μέρες τα περίπου 1200 χιλιόμετρα του τετραγώνου Θεσσαλονίκη - Αθήνα - Ρίο - Ιωάννινα - Θεσσαλονίκη.
Είναι αν μη τι άλλο συγκινητικό το να βλέπεις διαδρομές που κάποτε ήθελες ατελείωτες ώρες οδήγησης σε επικίνδυνες και ακατάλληλες συνθήκες, να γίνονται σε λίγες ώρες, με ασφάλεια, οικονομία και ταχύτητα.
Κάποια σχόλια:
- Η σήραγγα των Τεμπών και όλη η διαδρομή που παρακάμπτει τον Πλαταμώνα και τα λοιπά, είναι άψογη. Το Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι 100% έτοιμο πλέον, χωρίς κανένα σημείο δυσκολίας. Φανταστική δουλειά.
Παραμένει χάλια το κομμάτι Μάλγαρα-Θεσσαλονίκη, αλλά αυτό είναι θέμα ασφαλτόστρωσης που κάποια στιγμή θα γίνει, ελπίζω.
Λιμάνι Θεσσαλονίκης - ΣΕΦ: 4 ώρες και 10 λεπτά.
- Το κομμάτι Κορίνθου - Πατρών είναι ακόμα ανέτοιμο. Έχει 5 σημεία που μονοδρομείται και 2 απ'αυτά είναι πολύ επικίνδυνα. Επίσης, η ασφαλτόστρωση δεν έχει ολοκληρωθεί. Ουσιαστικά, έτοιμο είναι το κομμάτι Κόρινθος-Ξυλόκαστρο. Από εκεί και πέρα, προς Αίγιο και Ρίο, έχει ακόμα δουλειά. Όχι τρελά πράγματα, αλλά σίγουρα δεν είναι έτοιμο.
Τα σχόλια αφορούν μόνο την κατεύθυνση προς Πάτρα. Το αντίθετο ρεύμα, δεν το οδήγησα. Πρόκειται για άλλο δρόμο, αφού ακολουθεί άλλη χάραξη.
Ο δρόμος προς Ρίο, είναι ουσιαστικά ο παλιός δρόμος με τη μιαμιση λωρίδα ανά ρεύμα.
Ο δρόμος προς Αθήνα έχει τούνελ και νέα χάραξη.
Συνολικά, ο δρόμος είναι καλύτερος από ποτέ, αλλά δεν είναι έτοιμος.
Ίλιον-Διόδια Γέφυρας Ρίου: 1 ώρα και 50 λεπτά (10 λεπτά στάση για κλήση τροχαίας
)
- Το κομμάτι Ρίο-Γιάννενα στην αρχή, για τα πρώτα 8 χιλιόμετρα είναι ίδιο, μέχρι που ανεβαίνεις την ανηφόρα με τις στροφές. Εκεί πλέον υπάρχουν τούνελ.
Εκεί παθαίνεις το κοκομπλόκο γιατί πρόκειται για νέο δρόμο (όπως η Εγνατία κάποτε).
Ουσιαστικά μπαίνεις στο τούνελ και βγαίνεις 16 χιλιόμετρα πριν το Μενίδι, καρφί. Απολύτως έτοιμος δρόμος. Το καλύτερο κομμάτι του, αυτό πριν την Αμφιλοχία που ακολουθεί νέα χάραξη.
Μετά Μενίδι για να θυμάσαι τι σκατά δρόμους είχαμε τόσα χρόνια, και ύστερα πάλι Ιόνια από Κομπότι ως Αυγό.
Μετά τη Φιλιππιάδα, πολύ ανηφόρα ρε παιδάκι μου! Πολύ ανηφόρα. Ατελείωτη ανηφόρα.
Και εδώ, νέα χάραξη, περνώντας από μέρη που δεν υπήρχαν στο χάρτη ως τώρα.
Βγαίνεις Αυγό, 18 χιλιόμετρα πριν τα Γιάννενα, ταλαιπωρείσαι για 3-4 χιλιόμετρα κι ύστερα το αμάξι πάει μόνο του.
Αντίρριο - Ιωάννινα: 1 ώρα και 50 λεπτά.
- Το κομμάτι Γιάννενα - Θεσσαλονίκη είναι με διαφορά το πιο εντυπωσιακό και το πιο οργανωμένο από όλα τα υπόλοιπα, παρότι και το πιο παλιό. Οι περισσότεροι το έχετε οδηγήσει πιθανώς, συνεπώς δεν έχω να σχολιάσω κάτι.
Γιάννενα - Θεσσαλονίκη: 2 ώρες και 10 λεπτά.
Είναι απορίας άξιο, πώς διάολο, το πιο εύκολο γεωγραφικά κομμάτι, θα παραδοθεί τελευταίο χρονικά. Αναφέρομαι στο Κορίνθου - Πατρών, ενώ το πιο δύσκολο κομμάτι, αυτό της Εγνατίας, έγινε χρονικά πρώτο, με μεγάλη διαφορά.
Αυτοί οι δρόμοι, θα έπρεπε να είχαν δοθεί στην κυκλοφορία πριν 15 χρόνια, βάσει προγραμματισμού.
Η Ελλάδα θα ήταν μια διαφορετική χώρα, σαφώς προς το καλύτερο.
Δυστυχώς, οι πολιτικοί που ψηφίσαμε για να διαχειριστούν τον πακτωλό των τρισεκατομμυρίων δραχμών από το 1980 κι έπειτα, δεν είχαν ως προτεραιότητα την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας, αλλά την "αναβάθμιση" των ψηφοφόρων τους με μαϊμού διαγωνισμούς, απ'ευθείας αναθέσεις, φωτογραφικές τροπολογίες και λοιπές ομορφιές του "συστήματος ΠΑΣΟΚ" που επικρατεί ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα.
Έστω κι έτσι, χάρη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα χρήματα των Γερμανών, Γάλλων, Βρετανών, Ολλανδών και Ιταλών κυρίως, φορολογούμενων, έχουμε πλέον Ευρωπαϊκών προδιαγραφών δρόμους, έτοιμους.
Ας τους χαρούμε, με πιο ασφαλείς μετακινήσεις και λιγότερα θύματα, πρωτίστως.