Μπάρος ονομάζεται ο "αυχένας" (διάσελο) στα 1940m περίπου, απο όπου διέρχεται ο δρόμος και όχι κάποιο χωριό του Νομού Τρικάλων. Το διάσελο αυτό ενώνει τα βουνά Κακαρδίτσα και Περιστέρι και βρίσκεται πάνω στα σύνορα των δύο Νομών.
Για το δρόμο:
Στον Νομό μας, ο δρόμος έχει δυο παρακλάδια: Το πρώτο ξεκινάει απο Ματσούκι και φτάνει μέχρι τον Μπάρο και έχει ασφαλτοστρωθεί εδω και μια πενταετία περίπου. Το δεύτερο κομμάτι ξεκινάει απο Καλαρρύτες και επίσης καταλήγει στο δίάσελο, όπου ενώνεται με τον προηγούμενο απο Ματσούκι. Επίσης ασφαλτοστρωμένος εδώ και κάποια χρόνια. Και οι δύο δρόμοι, μέχρι τον Μπάρο, είναι περίπου 13 χλμ.
Απο εκεί και πέρα ο δρόμος κατηφορίζει απο την πίσω μεριά του Περιστερίου, στο Νομό Τρικάλων, για άλλα 13 χλμ περίπου μέχρι που φτάνει χαμηλά, στον άνω ρου του Αχελώου, στη διαστάυρωση για Ανθούσα. Αυτό το κομμάτι ήταν που δεν έιχε ασφαλτοστρωθεί (πάντως ήταν με καλό χαλίκι πατημένο) και παραδίδεται τώρα ολοκληρωμνένο πλέον.
Στη διαστάυρωση για Ανθούσα υπάρχουν τρεις επιλογές (έχει πινακίδες): ανατολικά βγαίνεις Ανθούσα, νότια στα άλλα χωριά του Ασπροποτάμου (Κατάφυτο, Τζούρτζια (ή Αγία Παρασκευή ,όπως θα την βρείτε στους χάρτες), Γαρδίκι, Αθαμανία κτλ) και τέλος βόρεια βγαίνεις Χαλίκι. Απο το Χαλίκι, πάλι μέσω πρόσφατα ασφαλτοστρωμένου ορεινού δρόμου, περνάς ένα άλλο διάσελο και "πέφτεις" στο "δικό μας" Ανήλιο Μετσόβου και μετά Εγνατία. Ωραία διαδρομή και αυτή τίνγκα στο έλατο και την οξιά.
Τώρα, για τον δρόμο του Μπάρου, πάλι. Ο δρόμος μένει ανοιχτός το πολύ 5 μήνες το χρόνο (αρχές Ιουνίου, τέλη Οκτωβρίου). Λόγω του μεγάλου υψομέτρου (παίζει να είναι και ο ορεινότερος ασφαλτοστρωμένος δρόμος στην Ελλάδα) το χιόνι είναι παρα πολύ και φυσικά ούτε λόγος για αποχιονισμό. Προσωπικά έχω ανέβει μέχρι το διάσελο, πεζός, αρχές Φλεβάρη και το χιόνι απο τα 1500m και πάνω έφτανε μέχρι και τα τρία μέτρα. Σε σημεία που τα "πιάνει" ο αέρας τα ανεμοσούρια έφταναν μέχρι και τα 5 μέτρα.
άλλο ένα θέμα είναι η συντήρηση του. Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών μόλις υποχωρούν τα χιόνια οι ζημιές είναι αρκετές. Κατολισθήσεις, καθιζήσεις είναι συχνά φαινόμενα και το κόστος αντιμετώπισης αυτών αρκετά μεγάλο.
Νομίζω οτι η ασφαλτόστρωση όλου του δρόμου ήταν πεταμένα λεφτά. Εφόσον χρησιμοποιείται για περιορισμένο χρονικό διάστημα θα μπορούσε να μείνει με χαλίκι πατημένο και απλά κάθε καλοκαίρι να περνάει ένα μηχάνημα να το πατάει όπου χρειαζόταν. Το είχα κάνει με συμβατικό αμάξι πριν ακόμα πέσει άσφαλτος, σε πατημένο χαλικόδρομο, και βγήκε ανετότατα, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Δείτε ένα βίντεο με την ανάβαση απο Θεσσαλία φέτος στις 25 Μαίου. Προσέξτε σε κάποια σημεία στις άκρες του δρόμου το χίονί που ξεπερνά τα τρία μέτρα. Οι ριπές του ανέμου εκεί πάνω είναι απίστευτες, ενώ εντελώς ξαφνικά μπορεί να σηκωθεί συννεφιά και πιάσει τρελή μπόρα
Αυχένας Μπάρου: διάσελο στην κορυφογραμμή, στα όρια Θεσσαλίας - Ηπείρου (υψόμετρο 1900, 25/5/2013).Λίγο πριν το διάσελο, απο τη μεριά της Θεσσαλίας, Μάιο μήνα. Απο τη μία χιονούρα 3 μέτρων απο την άλλη γκρεμός 600 και βάλε μέτρα
http://polythea-aspropotamoy.blogspot.gr/2012/05/5-2012_08.htmlΈνα τμήμα του δρόμου απο τη μεριά του Ματσουκίου
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=237&with_photo_id=39881759&order=date_desc&user=77264Θα βρείτε κι άλλες φωτογραφίες στο google earth.
Υ.Γ. Απο όπου και να ανέβει κάποιος στον Μπάρο, θα δει πολύ ωραίες εικόνες. Κοπάδια με πρόβατα, γελάδια, άγρια άλογα απο τη μεριά του Ματσουκίου και καταπληκτική θέα. όσοι πάνε πεζόι για βόλτα ή με ποδήλατο ή με μηχανή, προσοχή στα τσοπανόσκυλα.
Υ.Γ. 1 Λαμία, λεωφορείο απο εκεί δεν περνά με τίποτα. Είναι δρόμος που εξυπηρετεί καθαρά τοπικές ανάγκες και συγκεκριμένα χωριά, (Ματσούκι, καλαρρύτες, Συρράκο, Πράμαντα κτλ)