proinoslogos.grΖητούν αύξηση για τη νέα χρονιά
Ακριβότερα από 5 έως 7% τα εισιτήρια στα Υπεραστικά ΚΤΕΛΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΚΙΚΑΣ: Είναι θέμα επιβίωσης για μας...
• Mέσα στη δίνη των ανατιμήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες με την οποία έρχονται αντιμέτωποι σήμερα οι πολίτες, θα επιβαρυνθούν από τη νέα χρονιά και με μία ακόμη αύξηση, αυτή τη φορά στις τιμές εισιτηρίων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ.
Όπως αποφασίστηκε στην χθεσινή συνεδρίαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπεραστικών Λεωφορείων, που έγινε στο ξενοδοχείο «Τιτάνια» της Αθήνας, με την συμμετοχή και του προέδρου του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων κ. Γρηγόρη Γκίκα, οι λεωφορειούχοι θα ζητήσουν από το υπουργείο Μεταφορών αύξηση στα εισιτήρια από 5 έως 7% για τη νέα χρονιά.
«Η απόφαση για αύξηση στα εισιτήριά μας δεν είναι θέμα που έχει να κάνει με την διάθεση να αποκομίσουμε μεγαλύτερο κέρδος, αλλά με την ίδια την επιβίωσή μας», τόνισε ο κ. Γκίκας μιλώντας στον «Π.Λ.» αμέσως μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης στην Αθήνα. «Η αύξηση που ζητάμε είναι μόνο και μόνο για την ισοστάθμιση του ΦΠΑ τον οποίο αποδίδουμε», συνέχισε ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, προσθέτοντας ότι οι τιμές των εισιτηρίων στα υπεραστικά έμειναν σταθερές για τρία χρόνια, επειδή οι ίδιοι οι λεωφορειούχοι ζητούσαν να μην πάρουν αύξηση.
Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε και στην αύξηση της τάξεως του 2% που θα δοθεί τη νέα χρονιά από τις διοικήσεις των Υπεραστικών ΚΤΕΛ στους εργαζομένους του κλάδου, όπως προβλέπει η συλλογική σύμβαση εργασίας τους.
ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ
• Στο ερώτημα για τις αντιδράσεις των πολιτών στις αυξήσεις των εισιτηρίων ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων απάντησε τονίζοντας ότι ο κόσμος έχει δίκιο να διαμαρτύρεται, αφού οι εποχές είναι δύσκολες και κάθε επιβάρυνση της τσέπης του είναι σημαντική.
Παρόλα αυτά, χαρακτήρισε απόλυτα λογικό το αίτημα των λεωφορειούχων, λέγοντας ότι «δεν είναι θέμα αύξησης της τιμής, είναι καθαρά ζήτημα επιβίωσης, όχι μόνο δικής μας αλλά και των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ που έχουν δύο χρόνια να πάρουν αύξηση». Οι ιδιοκτήτες λεωφορείων συμφώνησαν να δώσουν αυξήσεις στους εργαζομένους, με την προϋπόθεση ότι θα περάσει μια αύξηση και στα εισιτήρια. Οπότε, αν δεν γίνει το ένα, όπως είπε ο κ. Γκίκας, δεν θα γίνει και το άλλο. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μέτοχοι στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων ανέρχονται σήμερα στους 350, ενώ αντίστοιχος είναι ο αριθμός και των υπαλλήλων της εταιρείας.
ΣΤΑΘΕΡΗ Η ΚΙΝΗΣΗ
• Δεν τίθεται θέμα πτώσης της επιβατικής κίνησης στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ του Νομού Ιωαννίνων, όπως ανέφερε για μία ακόμη φορά ο Πρόεδρός του. Η κίνηση, είπε, δεν έχει μειωθεί αλλά παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Παρόλα αυτά, έχουν αυξηθεί όλα τα αναλώσιμα, όπως τα πετρέλαια, τα ανταλλακτικά των λεωφορείων, αλλά και τα διόδια, με νέους μάλιστα σταθμούς που ετοιμάζονται να λειτουργήσουν στην Εγνατία Οδό.
H ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ...
• Δεν είναι πολύ μεγάλη η αναπροσαρμογή στην τιμή των εισιτηρίων με την προσθήκη της αύξησης που ζητούν οι λεωφορειούχοι. Παρόλα αυτά, μέσα στη σημερινή κρίση αποτελεί μια υπολογίσιμη επιβάρυνση, κυρίως για εκείνους τους επιβάτες που ταξιδεύουν συχνά.
Ενδεικτικά, το ολόκληρο εισιτήριο για την διαδρομή Γιάννινα – Αθήνα κοστίζει σήμερα 35,80 ευρώ. Με την προσθήκη ενός 6% (μέσος όρος) η τιμή του εισιτηρίου θα ανέλθει στα 38 ευρώ περίπου. Το αντίστοιχο εισιτήριο απ’ την πόλη μας για την Θεσσαλονίκη κοστίζει σήμερα 29,20 ευρώ. Με μια αύξηση 6% από τις αρχές της νέας χρονιάς θα διαμορφωθεί στα 31 ευρώ περίπου.